fredag 23 november 2012

Granris både högt och lågt

Successivt har jag jobbat på att ändra utseende på vårt "ansikte utåt" när det gäller butiken.

Jag tänkte redan i höstas att det skulle vara fint att klä räckena runt vår entré med granris till jul och en gran ville jag ha där och lite annat som drog blickarna till sig.
Jag har verkligen längtat till den här perioden då man kan frossa i allt grönt som finns i naturen och nu var det dags!

Det var de där räckena som tog längst tid att göra, men nu när det är klart tycker jag att det ramar in butikens entré väldigt bra
Vi ligger i ett läge där människor vanligtvis inte bara "droppar in" i butiken. Antingen behöver man veta att butiken ligger där, eller så måste man se att det hänt något som gör en intresserad och vi jobbar med båda delarna för att få kunder att hitta till oss...utan kunder blir det ju inte speciellt givande att driva vår lilla butik!

Granen och tunnan kommer från vår Dalagård
Jag valde att ha något "modell större och tyngre" för att rama in med grönska som ingen har lust att släpa iväg med. Sådant förekommer ju tyvärr annars.

Sedan har vi saker som vi måste bära ut och in...som armeringsjärnet med kransar
...och de små granplantorna som jag slagit in i vaxat papper och röda snören.

Jag tycker det är jätteroligt att göra kransar och tar ofta det naturen kan erbjuda...som enris och kottar
eller så plockar jag av det vi har i vår trädgård...som idegran som är så hållbart och tacksamt att binda av
Nästa helg, då det är julskyltning i Hallstahammar, ska det vara julpyntat fullt ut både ute och inne i butiken.

Vi har plockat fram julsaker, men än är det inte full jul i butiken. Det finns lite mer att fixa med och sedan får vi önska oss lite snö framöver för även om inte jag är något stort fan av vinter så vill jag gärna ha snö till jul...och julmusik...och glögg och pepparkaka...och saffranskaka...och...oj, vad mycket härligt vi fortfarande har att se fram emot :)

Önskar er alla som är in här en riktigt fin helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar