tisdag 12 april 2016

Solvärme!

Solen strålar från klarblå himmel och det var sååååå lätt att slänga benen över sängkanten och studsa upp med förväntan tidigt i morse.
Nu funderar jag på vad den här dagen ska fyllas med.
Tänker på hur lyxigt bara det är.....att känna att dagen kan användas till det jag VILL göra och inte bara till det som MÅSTE göras :-)
Det är fortfarande lite morgonkallt i luften, men solen värmer och helt klart ska dagen tillbringas utomhus.
Tror jag ska varva lite trädgårdsjobb med att sitta på veranda trappan och njuta av allt som poppar upp i pallkragar och rabatter. Sitta där och bara drömma lite mellan allt jobb som ändå är med en trädgård i förvandling.
Minns faktiskt hur ryggen protesterade efter förra vändans ute slit från lunch till sena kvällen. 
Kanske jag lyckas bättre med balansen mellan jobb och vila den här gången. Kanske jag gör det....det visar sig :-)

Solskenskramar!
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar