söndag 11 november 2012

Vintervitt

Vinter är det inte än...inte i den bemärkelsen att det är vackert vitt av snö ute. Nä, här har det varit så grått och regntungt idag så molnen hängde ända ner i backen.

I butiken har vi ändå skyltat om i vintervitt och satt upp extra belysning i fönstret i form av en lång ledslinga som vi fäste i gallret.
Den lyser så fint när mörkret sänker sig....och mörkt blir det ju onödigt tidigt....tycker jag! Mer belysning behövs!
Utanför står granen som jag grävde upp på vår Dalagård när jag var där sist och hade packat bilen proppfull med saker. Den är planterad i en halv tunna som jag hittade upp och nervänd vid vårt rökeri på gården och med 100 liter jord och gran i står den stadigt på vår lilla uteplats.
På det gamla fällbordet har vi dukat upp nyhemkomna charmiga lyktor.
Lilla "Freddie" har vi haft förut och sålt slut på så "honom" beställde vi fler av

Vi passade på att köpa hem av hans "storebröder" också :-)
Den största är 49 cm och "mellanbrodern" 40 cm
Alla har samma härliga patina och passar så bra till allt det vita.

Stora vita kransar har vi också fått hem och jag dekorerade en med ullband och textad skylt och fäste den i gallret.
Tyckte det kändes som en stor lovikkavante med de där hängande ullbollarna :-)

En liten del av fönstrets ljusslinga virade jag runt kransen och även om det är ganska många veckor kvar till jul så knöt jag ändå fast en skylt som jag handtextat med en önskan om julefrid i juletid
Veckorna går så himla fort och det är så mycket jag vill hinna göra i butiken för att få den där rätta hemtrevliga julstämningen. Det gäller att börja i tid så man hinner med allt!

2 kommentarer:

  1. Nog behövs det belysning allt för oj, så mörkt det blir fort! Skönt att solen sken igår och det blir nog lika fint idag. Vi fönstershoppade hos dig i söndags kväll ( Linnéa o jag ) när vi var på besök hos svärföräldrarna och tog en kvällspromenad med Elvis. Så fint i fönstret!
    Håller med om att det är mycket man vill hinna med, det är ju så kul att pynta och ändra om. Jag ska strax åka ner och städa och förbereda lite inför kvällen när ett glatt gäng tjejer väntas. Några kransar tänkte jag också att jag skulle hinna göra, och så har jag lite som ska målas och så...neee, vi får se vad som hinns med. Jag tror alltid att dagen ska räcka till mer än den gör...Men på kvällen brukar jag tänka på allt som jag HAR gjort istället för det som jag inte gjorde....det känns bra!
    Ha en fin dag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att tänka på det man har gjort istället för att bli stressad över det man inte hann. Det ska jag också (försöka) börja med!!

      Kram på dig!
      Birgitta

      Radera