fredag 9 april 2021

Unik hylla

 Oj vad det blååååååser! Solen skiner så fint och plötsligt börjar det ösregna så det smattrar på rutorna i vårt hus......Aprilväder. Myyyyysigt att kura inne :-)

Sitter i favoritfåtöljen och kikar på den unika hyllan som jag fick av en vän när hon stängde sin blomsteraffär. Då hade den inga hyllor, bara ett stabiliserande kryss på mitten, men maken fixade två hyllor av rustika gamla golvbrädor och det blev så bra!

Klätterkallan bara växer och växer. Det är från början skott från de moderplantor jag haft sen tidigare och den verkar trivas där i hyllan.

Vårt hus är städat, nu väntar matlagning, tända ljus och dekantering av lite vin. Ja, men det är ju freeeeedag!......och med god mat, ett glas rött och tända ljus spelar det ingen som helst roll att det är busväder ute :-)

Ha en riktigt härlig fredagkväll!
KRAM
Birgitta


7 kommentarer:

  1. Såå fin hylla och passar så bra där i hallen!
    Här blåste det oxå orkan igår. . .rutorna på balkongen skallrade så jag trodde de skulle spricka! Idag något lugnare och solen skiner igen! Passar bra med en långprommis och fika ute!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det också lite lugnare med vindarna idag och solen skiner från klarblå himmel så någon ute aktivitet blir det idag.....har bara inte bestämt vad jag har lust att göra. Det finns en del att ta tag i både här och där!
      Ha en skön dag! Kramar
      Birgitta

      Radera
  2. Vilket fint bo din klätterkalla har! Länge sen jag hade en men jag minns att det var en trevlig och tålig växt.
    Idag har vi fint väder, soligt och faktiskt INGEN blåst! Man blir förvånad. Ska strax ge mig ut på min förmiddagspromenad. Men mössan får sitta på idag också för det är bara 3 grader.

    Önskar dig en trevlig helg, utan vindar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klätterkallan är jättebra just för att den är tålig och trivs i de flesta lägen utom möjligtvis i gassande söderläge. Jag har varit ute flera timmar i trädgården. Klippt ner perenner, krattat och funderat på sommarens projekt. det kommer kastvindar då och då, men det är så skönt i solen! Hoppas du fick en härlig promenad och så önskar jag dig en fin fortsättning på lördagen! Kramar
      Birgitta

      Radera
  3. Så bra att just du fick hyllan, roligt med udda saker. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju en skrotsamlare så rostigt järn passar bra hos oss :-) Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  4. Hej Birgitta! Har du slutat att blogga. . . saknar dig!!!
    Kram Miranda

    SvaraRadera