torsdag 4 januari 2018

Nytt spännande år!

Då var det här....det nya året 2018.
Ska bli spännande att se vad det för med sig!

Det känns som om jag har vilat nog och fått energi och lust tillbaka för att sätta igång med nya projekt så slutrenovering av vårt lilla toalettutrymme ska bli klart nu hoppas jag.
Inget roligt jobb egentligen....bara roligt när det är helt klart.
Jag är inne på min sista vecka av ledighet och samtidigt som jag börjar måla nämnda utrymme varvar jag det med att plocka bort julen, städa, rensa och köpa krispiga tulpaner till köksbordet. 
Nu vill jag ha in våren!!!

Den här fina hjorten låg i ett julpaket från yngsta sonen
Han skickade ett sms innan jul och frågade vad jag önskade mig. Eftersom jag hade sett den här hjorten i en butik dagen innan och föll pladask för den så tipsade jag om det. 
Nu bor den hemma hos oss och jag som annars inte brukar gilla såna här rena prydnadssaker bara älskar den :-)
Den är nästan 30 cm hög och pryder verkligen sin plats!
Vi börjar också det nya året med att maken går i pension!
Han fyller inte 65 förrän i början av december, men vill avsluta sin yrkesverksamma del redan nu och jag unnar honom verkligen att få rå sin egen tid......och så kan det ju vara väääääldigt lyxigt för mig att ha någon som fixar här hemma när jag jobbar :-)

I kväll ska vi ta våra "barn" med på bio och se den nya star wars filmen. 
Det var jättelänge sedan vi var på bio senast så det ska bli roligt att göra något med dem som inte handlar om renovering hos än den ena än den andra.....eller att planera och stå vid spisen för att bjuda på mat.

Ja men det är väl ingen tokig början på det nya året?!

Kram till er alla!
Birgitta

6 kommentarer:

  1. God fortsättning på 2018. . . !!! Låt det bli ett intressant o roligt år!
    Julen får nog vara kvar en vecka till hos mig. . . sedan åker allt ned i lådor igen!
    Härligt hjort . . . jag är oxå svag för hjortar. . . har både en på väggen, en i tavlan o en på bordet!!! :-)
    Kram/Miranda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julgranen står kvar och stjärnor och julbelysning i fönster och trädgård får vara kvar en vecka till även hos oss. Allt extra ljus brukar jag sakna i början då det tas bort, men det brukar också på något sätt vara befriande att rensa bort julen och ta in våren.
      Ja....låt det bli ett intressant och roligt år!!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Här får julen stanna lite till också. Tur man kan göra som man själv vill i det fallet, haha. Bara älskar din hjort. Så himla fin.
    Ja, det kan vara bra med en pensionär i hemmet, fast min är väldigt svår att få upp ur sängen på morgnarna. Men inte lätt att ändra på det nu.
    Ha en fin trettonhelg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag var liten kändes det som om det var tabu att starta julen för tidigt.....eller plocka undan den både för tidigt och för sent. Det skulle vara adventsljusstake med fyra ljus som skulle tändas ett efter ett, lysande stjärnor i fönstren och röda julstjärnor på fönsterbrädorna, nyputsade fönster med julgardiner och alla, verkligen alla, sorters maträtter på julbordet oavsett om man tyckte om dem eller inte.
      Jag föredrar som det är idag att det är helt ok att starta upp med full jul till första advent och stoppa undan den innan nyår.....att man kan göra precis som man själv vill med hela julen.....full rulle eller bara några delar av den.....eller inget ståhej alls :-)
      Maken läste din kommentar och påpekade att det kan vara segt även för honom att komma upp....och igång.....ibland, men jag tycker det är helt ok. Han rår ju som sagt om sin egen tid nu :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  3. Vilken vacker hjort! Helt i min smak!
    Här är det lilla av jul vi har i år fortfarande kvar. Egentligen skulle jag vilja ta bort allt men eftersom jag är sjuk får det vänta tills jag återfår krafterna.
    Andra år brukar jag vilja ha kvar julen till 13/1 men nu längtar jag bara efter ljusare våriga färger.
    Spännande med ditt projekt att fixa toalettutrymmet. Det brukar kännas så bra när det är klart!
    Klok man som tar till vara på det liv vi har och unnar sig lite ledigt. Kan ju vara bra för dig också! :-)
    Nu håller vi tummarna för ett riktigt bra 2018!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade för avsikt att få de viktigaste utrymmena att fungera då vi flyttade in, men när vi byggde det nya badrummet satte det startskottet för att ALLA utrymmen nu också ska bli HELT färdiga och inte bara så där halvfärdiga som de varit trots att de har fungerat. Härligt är det att sätta check på badrum, tvättstuga, hall och vardagsrum. När lilla toaletten är klar är det taklister i köket och sen är hela nedervåningen färdigrenoverad. Hoppas vi kan vara klara med det till våren för då borde vi sätta full fart med att byta panel på huset. DÅ får jag nog verkligen ta tillvara på min nya taktik när det gäller renovering.....tänk inte, gör bara! :-)
      Håller både tummar och tår för att du snart är pigg och kry igen!!
      Kram
      Birgitta

      Radera