måndag 25 juli 2016

Varmt!

Jag försöker verkligen att njuta av de fina sommardagarna, men när temperaturen klättrar över 30 graders strecket och svetten rinner så fort man rör sig kan jag inte låta bli att längta efter ett riktigt åskväder som renar luften och ger växterna lite väta.
Det är så fruktansvärt torrt i våra trakter och trots att jag vattnar trädgårdens grönsaksbäddar och blommor varje kväll så mår växterna inte riktigt bra och gräsmattan är så torr så det knastrar när man går på den. 
Hallonbuskarna verkar älska solen och släpper ifrån sig mängder av mogna hallon. Jag har hittills plockat 18 liter hallon från våra egna buskar och än är det inte slut. Jag stod i solgasset i lördags och plockade 2 liter medan värmen gick i vågor i kroppen, flugorna surrade runt mig och bara för en stund önskade jag att jag hade kunnat teleportera mig själv till svalare breddgrader :-)
Meeeen.....nu ska jag inte gnälla utan göra i ordning något svalkande att dricka och lägga mig raklång i skuggan under gråpäronträdet. En ny inredningstidning väntar på att inspirera mig :-)

Kram till er alla!
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Men så de lurades med det utlovade regnet, det blev till att springa med vattenkannan igen!
    Kära nån, har du plockat så mycket hallon! Mysigt sedan i vinter att kunna ta fram sylt till pannkakan.
    Vilken härlig hörna du har där med växter och annat, nära stuprännan också :)
    Om en liten stund blir det veckans höjdpunkt, Ernst!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ernst får man inte missa. En inspirerande man! Nu tycker jag det är mer behagliga temperaturer, men har nog sällan längtat så mycket efter regn som den här sommaren. Molnen hopar sig, men de är vääääldigt snåla med att släppa ifrån sig något vatten över våran trädgård.....och tydligen över din också :-)
      Fina dagar önskar jag dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera