fredag 27 juni 2014

Sommartid

Idag jobbar maken sin sista dag innan semester och jag börjar med sommartider i Butik Vitt och Brett vilket betyder att butiken är öppen fyra dagar istället för fem fram till 5/8.
Det är öppet tisdag-fredag 12-18 och stängt lördag-måndag. På det sättet får jag lite sammanhängande ledighet varje vecka och stänger inte för någon längre semester
Tänkte att maken och jag ska hinna både vila, uppleva, umgås och husrenovera, ungefär så som vi lever även när vi inte har semester men med den skillnaden att maken inte behöver åka till jobbet och vi får lite mer tid att spendera tillsammans :-)
Upptäckte förra sommaren att många nya kunder tog sig tid att titta in i butiken när de var ute och promenerade eller cyklade i sommarvärmen.
Det var lika roligt varje gång när någon förvånat frågade om butiken var nyöppnad och jag svarade att vi då hade funnits i nästan ett år
Nu har butiken funnits i snart två år och jag hoppas att kunder fortsätter hitta hit, både nya och "gamla"!
Om du vill följa butiken via Facebook kan du klicka på länken här i marginalen och gilla butiken
Jag kan inte låta bli att tycka att det är såååå roligt med Facebook både när någon ny person har valt att följa oss och gillar saker och händelser jag berättar om och när "gamla" följare då och då lämnar en kommentar. Det är liksom en extra krydda i jobbvardagen :-)
Så har jag bjudit dig på en kavalkad av bilder från min lilla butik, men nu är det dags att lätta rumpan från stolen och fortsätta fixa i butiken.

Ha en jättefin helg allihop!
Kramis
Birgitta






1 kommentar:

  1. Och så fint du har det i butiken och blommor förhöjer det hela.
    Tyvärr har jag inte FB längre, men jag gillar dig ändå!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera