söndag 1 april 2012

Bloggstart!


Så spännande med en egen blogg!
TACK min otroligt snälle och tålmodige son för att du har hjälpt mig. Utan dig hade det aldrig blivit någon blogg. Det är jag tvärsäker på!
Nu kan du sova gott....förhoppningsvis klarar jag mig själv framöver. Fast...om inte....vet jag var du bor :-)















Jag vill börja med att ta er med till 2006 då vi köpte en gammal gård i Dalarna. 
Gården bestod av 8 byggnader: En stuga, en vedbod med pyttelitet dass, en matkällare, ett snickeri, ett rökeri, en smedja, en ladugård och ett uthus. Dessutom bestod gården av en dryg hektar uppvuxen skogsmark.

Det låter väl "tjusigt"?

Det här var det första vi såg när vi åkte upp till gården........
















....stugan!

Sen fanns där också........






















.....resten av de 8 byggnaderna.
Fint va?!

Kan hålla med om att det kan vara liiiite svårt att förstå vad det var jag föll för :-)
Men...det fanns ett lugn på gården.
De stora granarna susade, annars var det helt tyst. Det var som om tiden stod stilla, som om den hade stått stilla ett långt tag och bara omfamnat gården.....och alla saker som fanns kvar...saker sparade sen generationer tillbaka!
Jag kunde inte låta bli att ta hand om allt det där....men det förvånar mig än idag att min käre make gick med på att köpa den här gården!!
Tur att vi inte visste då huuuur mycket jobb vi hade framför oss. Vi anade, men valde att ta en sak i taget.

2 kommentarer:

  1. Välkommen in i bloggvärlden Birgitta! Vad kul att du har fixat en egen blogg och vad spännande att få kika in här och läsa.
    Åh, så mysigt det ser ut på gården och jag känner hur härlig miljö det är där. Förstår att du blev förälskad i detta!
    Är det ok om jag länkar till dig?
    Ska bli spännande att läsa fortsättningen. Hoppas att allt är bra med dig och lycka till med bloggandet.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul med första kommentaren!....och klart att du får länka!
      Är lite fundersam över hur bloggsidan kan leva sitt eget liv. Nu när jag är in här så har teckensnittet ändrats, både stil och storlek. Så här såg det inte ut igår...hmmmm. Får fråga min IT Master :-)
      Allt är bra med mig.
      Tyvärr blev det inget av mitt projekt i Gamla Staden. Av olika orsaker valde jag att inte skriva något kontrakt. Har nya saker på gång men ingenting är klart så fortsättning följer!
      Kram till dig också!

      Radera