lördag 31 december 2016

Årets sista dag

Dags att duka till fest igen!
Dags att byta ut julens gröna/vita/röda färger mot härligt rosa :-) 
Jag har INTE övergett den färgen. Den har bara fått vila lite över julen. 
Jag övervägde faktiskt ett tag att även julen skulle få bli mer ljuvt rosa/vit/grön än röd/vit/grön, men så blev det ändå inte....inte det här året i alla fall :-)
Men nu är det röda borta! Ut med det gamla och in med det nya!!!
Maken och jag summerade igår lite grann av året som gått med husrenoveringar, cancerbesked, vår gemenskap och våra barns liv.
Vi konstaterade att det hänt mycket, och att vi lärt oss mycket. 
Allt har inte varit så roligt medan vi varit mitt upp i det, men vi minns ändå året med glädje! Det är verkligen som det sägs, att "Livet är inte vad som händer oss, utan hur vi hanterar det". 
Nu känns det spännande att kliva in i ett nytt år!
Som om ett nytt kapitel börjar i våra liv.
Bladen är inte helt tomma, en del har vi redan skrivit in, men allt kan inte planeras. Jag vill inte ens planera allting! 
Det måste finnas plats för oförutsedda händelser, dagar som är som oskrivna blad som väntar på att fyllas med innehåll.....och jag ska verkligen försöka att alltid fylla dem med glädje!
Jag vill känna samma känsla som jag har just nu även i slutet på nästa år.
Känslan av tacksamhet för allt jag har att vara tacksam för.
För det är jag som väljer hur jag vill hantera det som händer!

Till sist.....

Ett GOTT NYTT SPÄNNANDE 2017 önskar jag er alla fina som kikar in här.
TACK för alla kommentarer, TACK för att ni får det att kännas som om jag har vänner här i bloggvärlden! Vänner som jag inte alltid har mött IRL, men som ändå finns där :-)
Nu ser vi fram mot ett NYTT ÅR!

Hjärtligt varma kramar till er alla <3
Birgitta


6 kommentarer:

  1. Gott nytt år till Dig önskar vi hemma på logen!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-).....och idag är det första dagen på det nya året som startar med sol och frisk luft!
      Har nyss kommit in från en långpromenad. Sååååå skönt.
      Fina dagar önskar jag er!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. God fortsättning önskar jag dig! Nytt år nya möjligheter!
    Detta år blir annorlunda för mig, kommer troligen att sluta jobba. Undrar hur jag ska klara av det? Nåja, det blir en framtida nöt att knäcka:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning Skorpan!
      Ja, nu har vi ett helt nytt år framför oss.....med nya möjligheter :-)
      Maken min funderar på att gå i pension i år. Han fyller 64 och tycker det skulle vara skönt att få rå sin egen tid och jag unnar honom verkligen det! Jag har varit hemma ett drygt år nu och tagit hand om hund och hus medan han har jobbat i Stockholm, Malmö och Borås, så nu tänker vi oss ombytta roller där han tar hand om hund och hus och jag går ut och jobbar. Hoppas nu bara att jag hittar ett jobb där jag trivs och där min kompetens kan tas tillvara! Alla dessa skeden i livet som ska hanteras :-)
      Jag önskar dig ett bra år, ett spännande år!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  3. Härligt att byta ut det röda till rosa istället. . . .så fräsch! Och varför inte ha det även under julen. . . .det röda blir man ju snabbt trött på iaf! Än har inte nissarna förpassats ner i sina kartonger hos mig. . . .men snart sååå. . .!!!
    Hoppas allt är bra med dig vännen!
    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos oss är allt verkligen jättebra :-) Hoppas att du har det bra också så här i början på det nya året!
      Jag har packat ner allt utom fönsterbelysningarna....och granen står kvar med sin ljusslinga även om jag strippat den på kulor och annat pynt.
      Jag kommer att sakna den mjuka mysiga adventsbelysningen när den ska bort senast nästa vecka, men nu känns det att dagarna blir ljusare och jag börjar längta efter takdropp och fågelkvitter, meeeen, först får vi njuta av gnistrande vita kalla vinterdagar för snö har vi fått i mängd och kallt ska det bli några dagar framöver. Det får gå det också :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera