onsdag 24 juni 2026

Liten veranda

 Jag har jobbat med trädgården medan maken har snickrat.Vår friggebod behövde verkligen en liten veranda.

När vi flyttade hit för 13 år sedan var det stora betongplattor utanför friggeboden som hade skarvarna fulla med ogräs och myrbon under. Vi knyckte dem och la dem som golv i växthuset.

Redan då, för sisådär en 10 år sedan, hade vi som ambition att bygga en liten veranda, men det har hela tiden varit annat som behövts prioriteras framför det jobbet.....men nu, nu var det dags 😍 

Ogräset grävdes bort, ner med gjutrör, grovbetong och stolphållare och ett ramverk till trallen.
Maken jobbade metodiskt och det växte fram fort.....och idag var det färdigt! Den lilla friggeboden har blivit med veranda!

Det ligger markduk och grus under trallen och när vi ändå behövde grus till det där jobbet passade vi på att fylla släpkärran så jag fick grus även till trädgården där vi bytt ut odlingslådor som fick ett mindre mått än de gamla. Så nu är det jobbet också klart. Yyyiiiippppiiii 👌

Staketdelarna ska fästas på stolparna också så det är inte helt 100% färdigt, men jag blir så glad över att se hur prydligt det blev. Han är en mästersnickare den där maken!

Det skulle vara fint att ha någon blommande växt som klättrar på armeringsnätet, men först behöver framsidan av gäststugan målas ett varv.....och dörren behöver också ny färg, men det får vänta lite för vi ska ta en paus från både trädgårdsjobb och snickrande. Det behövs också ibland 😊

KRAM till dig som kikar in här!
Birgitta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar