fredag 26 oktober 2018

Storebror och lillebror

Jag var på Läkarmissionens second hand med en vän och hittade en kruka med öron från Gustavsberg för bara 50 kr.
Kunde jag ju bara inte låta stå kvar :-)
Jag stoppade den i min kundkorg och så gick jag där och sneglade på den.
Hmmmm.....skulle jag köpa den eller skulle jag inte göra det?
Anledningen till att jag tvekade var att jag faktiskt redan har en sån kruka som fanns på vår Dalagård när vi köpte den.
Men va sjutton, det går ju att ha två av sånt man tycker om så den fick följa med hem och så glad är jag över det för det var inte alls en likadan kruka som den jag hade.....det är en lillebror :-)
Så här är de......storebror och lillebror "Dek2" från Gustavsberg. Den ena lite större och högre än den andra och så är det en liten kvist extra på dekoren på storebror.
Tycker de är såååååå fina :-)

Ha en härligt skön helg!
Har för mig att vi får sova en timme extra i morgon natt för visst ställer vi tillbaka klockorna då? Lite mörkare blir det sen på kvällarna, men också lite ljusare på morgnarna :-)

Kram
Birgitta



8 kommentarer:

  1. Vilken tur att du köpte Lillebror! Så vackra krukor, ännu mer tillsammans.

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det bra att jag följde magkänslan den här gången :-) Krukan hade dessutom dubbla prislappar och när jag knaprade bort den övre med 50kr stod det 100kr under och det känns som om det mer är krukans rätta värde för jag har faktiskt varken förr eller senare sett just den här modellen av Gustavsbergs krukor och den är dessutom hel och fin.....så, för mig, ett fynd på flera sätt :-)
      Ha en riktigt fin lördag!
      Kram Birgitta

      Radera
  2. Jamen, så söta! Klart det är trevligare med ett par.
    Trevlighelg
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart är det roligare med både en storebror och en lillebror :-)
      Ha en trevlig helg du också! Här får man ta på sig varma kläder och hålla i hatten om man ska gå ut, blåser iskalla nordanvindar......burrrrr
      Kram Birgitta

      Radera
  3. Så kul att storebror fick en lillebror. . . man ska ha tur ibland! :-)
    Såå användbara till julen med frukt eller grönt i!
    Ha en fin söndag (här lyser solen men är kallt)!
    Blir nog en långpromenad iaf!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland hittar jag ingenting när jag är på loppis och ibland hittar jag alldeles för mycket "vill ha" saker, men jag ångrar aldrig det jag köper :-)
      Här är det också soligt, men nordanvinden far runt husknutarna. Jag passade på att rensa det sista i växthuset för där var det hyfsat varmt när solen sken in. Så härligt att ha en veckas höstlov nu så jag hinner, och orkar, göra det sista ute innan vinterns kung Bore kommer.
      Hoppas du fått en skön promenad idag!
      Varma kramar till dig!
      Birgitta

      Radera
  4. Vilka fina krukor! Klart att lilleror och storebror ska få vara tillsammans!
    Och den julröda byttan du visade i ett tidigare inlägg kommer att bli hur fin som helst att sätta en hyacint i!
    Ha en fortsatt fin kväll!
    varma kramar/ Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det snart dags att pynta med naturens grönska och julens blommor och den röda byttan/burken/krukan (vet inte riktigt vad man ska kalla den) står redo att fyllas med hyacinter och mossa :-)
      Allt gott till dig!
      Kram Birgitta

      Radera