fredag 9 juni 2017

Jordgubbar och festligheter

Det är mycket nu med skolavslutning, födelsedagar.....och bröllop!
Jag avslutar snart mitt jobb som lärarassistent i den 4:a jag varit i nu under vårterminen och går troligtvis vidare mot nya uppdrag i samma anda i augusti. Nya personligheter att lära känna :-)

Vi har firat min mamma och yngsta sonen som fyllt år......+ morsdag. Mycket kalasande!
Yngsta sonen önskade sig en hemlagad jordgubbstårta och vad gör inte en mamma för sin son?! Klart att jag jagade jordgubbar lagom till nationaldagen för att fylla en tårta med de finaste djupröda gubbarna :-)
På onsdag ska jag sätta på mig finaste sommarklänningen, oavsett väderlek, och sjunga "Den blomstertid nu kommer" med "mina" fina, fina elever.
Måste nog fixa vattenfast mascara och ett pack med näsdukar att ha i väskan tills dess. Känns som om det kommer att behövas!
Direkt efter det, redan på torsdag, ska blivande svärdottern och jag ordna med blommor till bröllop.
Jag har fått den äran att binda brudbuketten till nästa lördag då vår äldsta son säger "Jag tar dig ........ ........ nu till min äkta maka att älska dig i nöd och lust". 
De är ett par som är så rätt för varandra och det ska bli så roligt att få följa dem på deras väg in i framtiden <3

Så.....det blir en salig blandning av sommarens jordgubbar och känslotårar.
Däremellan ska vi fortsätta mura upp den braskamin som ska myspysvärma oss under kulna dagar och kvällar i vårt hus och fortfarande väntar frön i sina påsar på att temperaturerna ute ska bli tillräckligt milda för att bönor och ärtor ska börja spira i trädgårdslådorna.
Sysslolös?......Njäääääeeeee :-D

Önskar er alla en fin junihelg!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Jätte smarrig tårta. . . ja vad gör man inte för sina barn!
    Näsdukar & vattenfast mascara har jag redan plockat fram. . . behövs både i glädje o sorg! Var begravning i veckan för min fina faster. . . och senare i sommar blir det ju bröllop för min son! Där räcker nog inte näsdukarna till. . .har redan skissat på ett tal. . .men varje gång jag läser det för mig själv så kommer tårarna. . . så det blir nog att överlämna talet i pappersform. . .!!!
    Önskar dig en härlig helg med mycket sol! (Här är det ömsom regn o ömsom sol)!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också skrivit ner det jag vill säga till sonen och hans tilltänkta. Tror inte tårarna blir det största problemet för mig, snarare kan det hända att jag blir ordentligt nervös....hoppas jag inte får helt tilt i hjärnan :-)
      Solen har gömt sig bakom mörkgrå åskmoln idag. Inte förrän nu på kvällskvisten behagar den visa sig. Fast jag är jätteglad åt vätan från skyn, den behövs verkligen för alla grödor som nu ska gro och växa!
      Allt gott till dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera