lördag 11 februari 2017

Vackra fåglar

Sovmorgon och en helt kravlös lördag framför mig.
STORT gilla på det :-)

Lite snö på backen, några grader kallt och även om inte solen skiner så anar jag att den finns där bakom molnen. 
Perfekt väder för en långpromenad!
Våra lagrade Ingrid Marie äpplen sjunger på sista versen och en del börjar bli lite skrumpna så jag la ut dem på den gamla bockbänken igår. När jag kikade ut genom sovrumsfönstret i morse såg jag att hela äppelträdet var fullt av Sidensvansar som flög i skytteltrafik till bänken för att äta av äpplena.
De är sååååå vackra!
Småfåglarna, hackspetten och koltrasten äter av solrosfrön och jordnötter, men sidensvansarna verkar favorisera äpplen. 
Det verkar dessutom som om de gillar dem bäst när de är lite frusna för då kommer de i stora skaror och pickar i sig allt vad de orkar. Så roligt att njuta av naturens skådespel!
Meeeen.....nu ska jag ut i ljuset och röra på påkarna.
Kanske jag sen kokar mig en kopp te och tar fram en ny bok som legat och mognat sen julafton.
Den boken måste läsas i lugn och ro, för den kräver lite eftertanke.....och lugn och ro är precis vad jag känner denna underbart kravlösa lördag!

Varma kramar till er alla!
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar