söndag 16 oktober 2016

Det lyser!

Tänk vad härligt det ändå är när ett byggprojekt som dragit ut på tiden äntligen blivit färdigt in i minsta detalj!!!
Som vårt badrum som stundtals varit som en enda lång uppförsbacke.....
När det är lite mer dagsljus än idag ska jag försöka ta mig i kragen och fota en hel kavalkad med bilder, men idag visar jag en liten glimt från högskåpet med sina kryss spröjs som fick bli ett tittskåp.
Vi har gott om förvaring i badrummet nu så jag unnade mig att "göra en Ernst" i det där högskåpet....alltså pynta ett utrymme med bara fina saker och grönt....lite känsla så där som han gör som den sista piffen :-)
Här samsas loppis fynd med knollriga grenar, saker från vår Dalagård och belysning.
Batteriljusslingor med timer är helt fantastiska!
I den stora gamla glasburken lyser det både dagar och nätter. Perfekt när man måste upp och kissa på natten så man inte behöver tända takbelysningen :-).....och så ser det så mysigt ut när det lyser inne i skåpet när man kommer in i badrummet.

En fin söndag önskar jag er alla!
Kram
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset med "batterislingan" i glasburken där!
    Kram från Finas mammis som kikar in här som hastigast och önskar dej en fin höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tips värt att dela med sig av.....och så kul att du kikade in en snabbis :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Så fint! Visst kan man väl kosta på sig att ha lite fint pynt i badrummet också. Jag hade en hylla med handdukar, men jag bytte ut dem mot ljusstakar, mycket roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tyckte jag också nu när vi hade gott om förvaring....att jag kunde ha det här skåpet som ett tittskåp ungefär som vitrinskåpen i köket där bara fina gamla saker står som prydnad. Jag hade från början tänkt ha extra handdukar, toapapper o sånt där inne, men så blev det inte :-)
      Ha en fin tisdag!
      kram
      Birgitta

      Radera