fredag 14 november 2014

Parallella projekt

Jag har oftast flera inredningsprojekt på gång samtidigt. Något som tar lite längre tid och något som går lite fortare och ibland också något jag gör bara för att jag behöver den stimulansen.

Vi har hunnit ungefär halvvägs med vår hall och jobbet vi lägger ner där är ibland så där rent psykiskt tröttande för att det är tusen moment som ska göras, de ska helst göras i rätt ordning och med rätt val när det gäller material och färger. Jag har absolut ingen lust att göra om någonting bara för att vi inte tänkt till innan, så kul är INTE det projektet!

Det här är roligare
Skrivbordet har fått följa med hem från vår Dalagård och jag hade ingen tanke tidigare på att göra i ordning det utan tänkte mer att det kunde få vara ett arbetsbord på gården, men nu har jag hittat precis den rätta platsen för det i vårt gamla röda hus :-)

Eftersom det funnits flera möbelsnickare under åren på vår gård tror jag att det här skrivbordet är tillverkat där. Det följer regeln "man tager vad man haver" som jag sett många exempel på där
....som att använda de beslag som fanns till hands
....oavsett om de passar ihop eller inte.

Skivan har varit målad i brunt....och jag hade tidigare inga betänkligheter när det gällde att använda skrivbordet som målarbord utan att täcka skivan först :-)
Underredet har också varit brunt, men har någon gång blivit övermålat med en färg som inte varit kompatibel med den ursprungliga eftersom den släpper i bitar.
Värt att rädda?
Ja, jag tycker det! Fram med varmluftspistol, skrapa, bandputs, färg och målarpenslar :-)

Tänk att det är fredag igen. Dagarna springer iväg.
Ha en fin helg och TACK för att du kikar in här!
Kram
Birgitta






4 kommentarer:

  1. Det där kommer att bli superfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också! Jag var till Byggnadsvårdsbutiken i Dingtuna i lördags och hittade så fina skålformade handtag i antik mässing som ser ut lite som snäckskal. Jag behöver ju 3 handtag, de hade bara 2 kvar i lager....typiskt! Kanske kunde de beställa fler, jag får besked i veckan. Sen skulle jag vilja måla skrivbordet svart, det skulle verkligen bli fint, men det passar inte med svart där jag tänkte ha det....eller rättare sagt, det passar inte med svart till de andra sakerna jag tänkte kombinera det med. Funderar och funderar, men det ramlar nog på plats till slut.
      Ha det så bra!
      Birgitta

      Radera
  2. Skrivbordet är väl värt att göra något åt. Jag tror det kommer att bli så fint! Hoppas nu att du får tag i handtag till alla tre lådor också. Den där Dalagården verkar vara en skattkammare, så roligt!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  3. MUCHAS COSAS HERMOSAS.
    LA MESA ME ENCANTA.
    SALUDITOS

    SvaraRadera