måndag 13 maj 2013

Kaffekvarn

Här är det full rulle! Våren för med sig både kreativ lust och energi!
Vi fixar med huset och röjer både inne och ute. Jag har inte besökt loppisar annat än för att lämna saker jag inte längre vill ha kvar....men när jag ändå är där är det ju jättesvårt att låta bli att kika runt en sväng :-)
Jag har ändå varit "duktig" för det är bara en sak som fått följa med mig hem och den kunde jag bara inte låta bli
Visst är den oemotståndlig?!...den gamla kaffekvarnen.

Vår yngsta son ska flytta hemifrån i september och han har nyss börjat dricka kaffe så jag sa att jag hade köpt en liten inflyttningspresent till honom..."Tadaaaa.....en perfekt kaffekvarn som du kan mala dina bönor i så du får preciiiis det kaffe du vill ha". Jag vevade på den fina veven och visade honom var det malna kaffet kommer ut.
Behöver jag tala om att han tittade på mig som om jag helt hade tappat förståndet?!
Han har inte riktigt samma inredningsstil som jag :-)

Nä, den här charmiga saken ska jag behålla själv. Jag dricker inte kaffe och den här kvarnen har nog gått i pension för länge sedan så den ska bara vara en "fröjd för ögat" med sina slitna detaljer
och den fina skylten som talar om att det här är Bästa Qvalite från Eskilstuna

Kan säga att OM det vore så att jag drack kaffe skulle jag lätt hinna fixa en kopp under tiden som den här datorn laddar ner en bild! Det är verkligen dags att pensionera den här också, men då kommer jag inte att spara den som kuriosa!!
Jag hinner räkna ettusenett, ettusentvå, ettusentre...ända till ettusenfyrtio innan bilden hamnar där jag vill ha den...och så är det för varenda bild! Så nu blir det bara en bild till
för tvättmaskinen har centrifugerat det sista varvet och solen tittar fram så jag ska hänga ut väldoftande tvätt, stryka det som ligger torrt i stryktvättkorgen och lasta släpkärran full för färd till återbruket. Rensandet och röjandet fortsätter :-)
Önskar er alla en härlig måndag!
Birgitta

4 kommentarer:

  1. En så vacker kvarn, jag förstår att du nöp den illa kvickt. Kvarnar är lättplacerade och vackra inrednings- och samlarföremål. Själv har jag snöat in på vattenkannor, gamla slitna lite skeva och några i "barnmodell" pryder nu en hylla i köket.
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vattenkannor gillar jag, speciellt om det är gamla zinkvattenkannor! Jag hade förmånen att få två fina sådana i gåva, sen har jag köpt mig en stor praktisk modell för att ha när jag ska vattna mina uteblommor. Äldsta sonen bor i bostadsrättslägenhet och i deras källare står en sååå fin stor gammal zinkvattenkanna! Vore jag inte så ärlig så hade den hittat hem till oss för länge sedan :-)
      Ha det så bra Skorpan!
      Birgitta

      Radera
  2. Jättefin kaffekvarn! Känner igen datorproblemen, min krånglar på lite varierande sätt, mer och mer för var dag som går. Nu när jag försöker gå igenom en enorm massa inlägg som jag har missat är den så slö så att jag typ hinner gå och bre en macka innan nästa inlägg visar sig, inte alls roligt :/

    SvaraRadera
  3. Den kvarnen har varit med länge och fått en härlig patina, den är vacker och fungerar säkert. Nu så här i efterhand förstår jag varför du röjer och rensar, oiiiii så spännande det hela är!

    Kram
    Cia

    SvaraRadera