söndag 28 maj 2023

Mors Dag

 

Alla mammors dag i dag och här hos oss i Mälardalen blåser det så sommarhatten flyger all världens väg.....men solen skiner och syrenerna doftar helt bedövande :-)

Min egen mamma firades igår med lunch på vackra Djulö Herrgård, en runda minigolf och supergod glass i gassande solsken. En så mysig dag som jag bevarar i hjärtat som ett varmt minne! 
Det är inte bara hennes dag idag för att hon är min älskade mamma utan hon fyller dessutom 83 år. "Usch, säger hon, prata inte om min ålder!" men hon är en synnerligen pigg 83 åring! Visst, hon glömmer, blandar ihop och kan vara lite allmänt virrig på grund av sin Alzheimer, men igår var hon pigg och glad och puttade golfbollen som det värsta proffs :-) 

Så....GRATTIS till min mamma och alla andra mammor. Hoppas ni alla får en jättefin dag!

Kramar
Birgitta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar