torsdag 21 februari 2019

Det snöar!

Den här vackra synen möter mig varje gång jag fäller upp locket på vår laptop.
 Skrivbordsbakgrunden.....
Det är en bild jag tog på vårt prunusträd förra våren då det blommade heeeeeelt fantastiskt!
Varje dag såg jag hur det fylldes mer och mer när de underbara ljuvt rosa blommorna slog ut och jag kunde liksom inte få nog av att titta på dem :-)
Behöver verkligen de här bilderna nu när snön vräker ner efter några dagar med barmark och fågelkvitter.
Ja, ja......det är fortfarande vinter, men snart är februari slut. 
Jag tror jag överlever.....kanske.

Varm kram till er alla!
Birgitta

6 kommentarer:

  1. Härlig bild du har på din laptop. . . själv har jag en gammal veranda med snickarglädje som jag blir glad av varje gång jag ser den! Det är en dröm jag har att skaffa ett äldre torp med just en sådan veranda! Drömmar måste man ha! :-)
    Ingen snö i sikte här. . . .den har regnat bort! Och visst känns våren en aning närmare! :-)
    Trevlig helg och kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja drömmar behövs! Jag drömmer ofta och gärna :-)
      Ha en härlig helg!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Hej! Hittade din blogg i dagarna, som jag tycker mycket om, därför kommer jag att börja följa dig!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt Anneli! Du är hjärtligt välkommen att kika in här :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera
  3. Underbar bild!
    Och visst behöver vi få drömma oss bort lite så här i slutet på vintern. Jag har nyss sett sommarbilder från förra sommaren och längtar verkligen!! Kram /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter söndagens snöande som gett oss ett riktigt snöslask känns det mest som "jaja.....våren dröjer lite till, men den är snart här" :-)
      KRAM
      Birgitta

      Radera