torsdag 8 oktober 2015

Rött

För många år sedan köpte jag ett par vita Vagabond gummistövlar som jag verkligen har tyckt om och slitit på. 
De har nu betydligt fler hål än bara det stora där man ska stoppa ner foten och gör inte ett dugg nytta när det är plaskigt ute :-)
Det finns ju massor av gummistövlar när man börjar titta sig om efter nya, men jag har små fötter, stl 35-36, och smala vrister och ben så många modeller fladdrar runt benen och är inte alls sköna att gå i. Dessutom är det alltid roligt att ha något annat än bara vanliga gröna stövlar...om man nu har möjligheten att välja :-)

Igår var jag hos min kära mamma och vi botaniserade oss genom några av favoritbutikerna i Katrineholms centrum och där fanns de.....de perfekta gummistövlarna!
Mjuka, rätt storlek, lite klack, stöd för foten och precis lagom breda i fot, vrister och skaft.
De fanns i krokopräglat svart och så i den här glada röda färgen med vita prickar. 
Jag såg de där svarta, men övervägde aldrig att prova dem. 
De röda fick både mitt inre och mitt yttre att le och om ett par gummistövlar har den effekten på mig kan de ju aldrig vara fel :-)
Nu kan gubben Höst få ösa sitt våta över mig. Jag är redo.

Höstkramar till er alla!
Birgitta

6 kommentarer:

  1. Hahaha jag har precis kasserat mina gamla stövlar pga de inte höll tätt, de var röda med vita prickar :)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men....så du har också valt röda fina stövlar med vita prickar en gång i tiden, vilket sammanträffande :-) Hoppas de här nya stövlarna håller tätt, det är ju liksom enda anledningen till att ha gummistövlar!. De sa i skobutiken att jag skulle smörja dem med stövelfett då och då eftersom de innehåller en gummi/plast blandning som klarar sig längre från sprickbildningar om man behandlar dem med fett. Har aldrig hört om det förut men ska absolut prova!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Ja, stövelfett är något som jag verkligen har behövat ha. Alla mina stövlar har det blivit hål i. Ett par har så stort hål att man "kan kast´ in hatten" faktiskt. Jag vill också ha sådana underbara röda stövlar.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till och med små hål i gummistövlar gör ju att man blir blöt om fötterna så "kastinhatten" hål gör ju att man lika gärna kan gå i sandaler.....då rinner ju vattnet i alla fall ut igen :-)
      Ha det så bra Lilla gummann!
      Birgitta

      Radera
  3. Så glad jag blir av att se dina fina röda stövlar!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad! Jag dras just nu till rött, till den där riktigt fina klarröda färgen och jag tror att färger påverkar oss. Rött står för energi och kan lyfta eller provocera. I mitt fall lyfter det med ett par röda stövlar :-)
      Varma kramar
      Birgitta

      Radera