fredag 8 november 2013

Tvättstuga

Idag hoppas jag att det har fixats nytt inkommande vattensystem i huset så att snickaren kan stänga golvet även på den lilla toaletten på måndag.
Jag var och köpte en jättehink med tonad vit våtrumsfärg igår så nu vill jag sätta igång och måla!

Vårt hus var inte riktigt funktionellt när vi köpte det. Med ett pyttelitet toalett utrymme i hallen, dusch innanför köket och tvättmaskin en trappa upp måste det ha varit ett himla springande mellan rummen och i trappan.
Ändå var det bättre än 1929 när huset byggdes. Då var det utedass som gällde och det tvättades både kläder och människor i den här gamla tvättstugan.
Det är en liten suterräng byggnad som invändigt inte har något av tvättstuga kvar förutom den stora sten plattan i golvets ena hörn. Nu huserar alla sparade gamla dörrar, fönster, zinkbaljor och våra utemöbler där

 Alla uthus har likadana blå dörrar
...de är bara mer eller mindre krackelerade.
De andra har lås, men den här har bara en "man tager vad man haver" hasp :-)

Vi inser att vi har köpt en fastighet där nästan inte någonting är i bra skick. Tänker jag för mycket på det får jag ont i magen...så därför försöker jag att inte tänka för mycket på allt jobb vi har framför oss. Får använda samma devis som när det gäller vår Dalagård "Det som blir gjort blir gjort. Det som inte blir det finns kvar"!

Även den här byggnaden behöver kärlek och omvårdnad
....men som med mycket annat får den just nu bara kärlek. Hoppas att vi en dag hinner (och orkar) ge den omvårdnad också!!

1 kommentar:

  1. Det är rätt tänkt och man gör så gott man kan och hinner. Ekonomibyggnader ger charm till ett hus som tvättstugan med sin dörr. Och så det gamla fönstret...det står säkert kvar och väntar tills ni får tiden. Huvudsaken är att taket är helt!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera