onsdag 4 december 2013

Hipphipphurra!!

Idag fyller mannen i mitt liv jämna år.
Det betyder att jag en sådan här dag måste gå upp lika tidigt som han för att förbereda en mysig frukost...eller måste måste jag inte....jag gör det för att jag vill göra det!

Jag hade förberett en liten födelsedagspresent hög...för det vill jag ju också att han ska få. Lite smått och gott att prassla fram mellan silkespapper...och röda rosor....som jag också kan njuta av :-)
Han har aldrig tyckt att fjärde december är någon bra tid att fylla år på. Han har heller aldrig tyckt om att stå i centrum för ett firande så just idag blir det bara liiite firande. Vi väntar med att ha en större fest till sommaren då vi kan ha hela vår mysiga trädgård som festsal.

Vi har varit tillsamman i mer än 31 år så vi har upplevt mycket ihop, både glädje och sorg, skratt och tårar.
Våra personligheter balanserar varandra och även om vågorna gått höga emellanåt har vår kärlek alltid burit oss framåt tillsammans.

Jag älskar den här mannen som är min stora kärlek, min trygghet och vore jag miljonär skulle jag idag ha gett honom ett SeaBee plan så han kunde ha flugit till jobbet i morse....eller så kunde han ha tagit Corvetten jag parkerat i garaget....eller allra helst skulle han ha fått så många lediga dagar som han velat ha för att bara kunna göra det han ville!
Men...han har en fattig fru så han får nöja sig med en liten presenthög, mycket kärlek och ett litet firande med något gott att äta....och jag vet att han uppskattar det med :-)
Dessutom vet jag att han tjuvläser min blogg...så GRATTIS min älskade make!!

5 kommentarer:

  1. Grattis till er båda! Snacka om att ha tagit hem storvinsterna!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är gullig du Christina :-)
      Kram tillbaka!
      Birgitta

      Radera
  2. Vilken kärleksförklaring! Önskar er båda minst lika många fler lyckliga år!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svärmor blev ju nästan 94 år, så möjligheterna till att jag kan få 30 år till med denne man finns om det är så att goda "ettlångtliv" gener förts vidare :-)
      Allt gott till dig Skorpan!
      Birgitta

      Radera
  3. Grattis till din fina man, för det måste han vara med den beskrivningen! Jag blir så lycklig att läsa hur bra ni trivs tillsammans, så klart det blir en större fest till sommaren!

    Kram till er två!
    Cia

    SvaraRadera