söndag 9 juni 2013

Rocky

Vi har en taxherre som (när han behagar) lystrar till namnet Rocky.
Han är inte lätt att fotografera eftersom han sällan ligger, eller sitter, kvar där man vill ha honom (ouppfostrad, egensinnig eller både och?! :-)), men igår lyckades jag ta en hel serie med bilder på hans alldeles speciella sovställning utan att han brydde sig.

Det var varmt igår och han var såååå trött där han låg på sin fårskinnsfäll bredvid mig i soffan.
Jag smöööög mig upp och hämtade kameran som jag alltid bär med mig i väskan och han tittade lite misstänksamt på mig när jag satte på kameran. Det såg ut som om han tänkte -"vad ska du nu hitta på?"
...men sen tänkte han nog -"orka bry sig!" och ögonlocken föll ihop igen
Huvudet blev tyngre och tyngre
....tills han hängde som en snorlara över soffkanten :-)
Då rullade han över på rygg, med huvudet fortfarande hängande och jag var beredd på att fånga honom när tyngdlagen skulle få honom att "rinna" över kanten!
Kanske det var luftigt att sova så, men jag vetisjutton om det var speciellt bekvämt. Risk för nackspärr! :-)
När jag började skratta lyfte han bara lite lojt på ena ögonlocket och kikade på mig -"Vad????" men annars rörde han inte en fena utan verkade tycka att det var helt ok att sova så...och han ramlade inte ner!

5 kommentarer:

  1. Hahaha, han sover som en sten, en alldeles
    äkta rock(y)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört av andra att det finns fler hundar som sover på rygg med tassarna upp i vädret, men jag undrar hur många som sover som han gjorde här :-)
      Ha en bra måndag Skorpan!
      Birgitta

      Radera
  2. Helt otroligt att han inte ramlade ner! Trotsar tyngdlagen helt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han måste ha hängt precis på gränsen, men kanske att hans helt avslappnade stil balanserade kroppen rätt. Jag skrattar varje gång jag ser de här bilderna :-)
      Allt gott till dig!
      Birgitta

      Radera
  3. Vilken stil, som en trasa. Förundrad över att han tyckte det där var skönt, ett gränsfall! Det känns som om du måste visa honom så att han själv får ett gapskratt.

    Tack för tipset om riskorn, jag ska pröva i sockerpåsen för även där blir råsockret som en klump.
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera