söndag 22 juli 2012

Kärlekens hjärta

Livet innehåller både glädje och sorg.

Mitt i min glädje över allt som händer mig förlorade en av mina bästa vänner sin älskade mamma i cancer.
Jag var så ledsen för hennes skull!
Jag hade så gärna velat lyfta sorgen från hennes axlar, men det kunde jag ju inte. Jag kunde bara visa att jag fanns där om hon behövde mig.

När hon ringde och frågade om jag kunde hjälpa henne med blommorna till begravningen fanns det ingen tvekan i mitt svar...självklart skulle jag göra det!

Hon ville ha något personligt och vi enades om att göra ett hjärta att lägga på kistan.
Vi handlade blommorna tillsammans, mörkröda och ljuvt rosa rosor och brudslöja. Jag plockade frilandsadiantum, irisblad och stenfenandra i min trädgård och så band jag hjärtat hemma i hennes kök, på det stora gamla köksbordet som hon fått av sin mamma.
Det kändes bra, familjärt och nära...och hjärtat blev så fint





Från det stora hjärtat hängde vi röda band med rosor fastsatta i små vita oasishjärtan som symboliserade de 3 systrarna och deras barn och tillsammans bildade dekorationen den helhet som kändes personlig för dem

Så till dig min vän: TACK för att jag fick dela det här med dig och din familj. TACK för att jag fick förtroendet att binda det här hjärtat av kärlek till er älskade mamma och mormor.
Det känns så bra att jag kunde bidra med något!

2 kommentarer:

  1. Lilla Hjärtat! Tack för att du har funnits,fanns och finns när jag behöver dig och ditt lugn!
    ....och jag kommer alltid att behöva dig som min vän.

    SvaraRadera