lördag 14 februari 2015

Omtanke

Alla hjärtans dag.....en dag för omtanke.

För mig betyder den här dagen inte presenter och överdådig uppvaktning utan den är mer en påminnelse om det lilla i vardagen som kan göra stor skillnad. Att ge en varm kram, ett uppskattande ord, visa att man bryr sig om varandra.
Det kan vara att ringa det där samtalet man länge tänkt göra, eller att samla sina nära och kära för en lunch, en mysfika eller en lite mer genomtänkt middag. Att tänka till ett varv extra på vad vi betyder för varandra.

 När jag stänger min lilla butik för idag ska jag åka och handla och sedan hämtar jag yngsta sonen som ska tillbringa kvällen med oss. Vi lagar lite god mat, kanske tar ett glas vin och sjunker ner i soffan och tittar på en film. Lugnt, skönt och avslappnande.
Samtidigt skickar vi en kärleksfull tanke till äldsta sonen som bokat bord på restaurang och bjuder ut sin flickvän för en dejt på tu man hand....och så ska jag slå en signal till min mamma och tala om hur mycket jag älskar och uppskattar henne.
Givetvis måste jag ju skicka en kärleksfull omtanke till alla er som kikar in här också!
Aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle hitta människor i bloggvärlden som faktiskt skulle komma att betyda något för mig....som glädjer mig med kommentarer....och som jag på något sätt lärt känna bara så här genom det skrivna ordet.
Roligt är det också att se besökssiffran i marginalen öka hela tiden. Det talar om för mig att det är någon som klickar in sig här och tar del av det jag förmedlar. Konstaterar att den siffran närmar sig 40 000 besök vilket är helt enormt för mig!

Hjärtligt varma kramar skickar jag till er och önskar att ni alla får en riktigt fin Alla Hjärtans Dag <3
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Vilket fint och kärleksfullt inlägg. Jag håller helt med dig, ser Alla hjärtans dag som en dag att bry sig lite extra om nära och kära och även bekanta som fått en särskild plats i hjärtat.
    Varm kram från mig
    Anette

    SvaraRadera
  2. Hjärtekramar till dig fina Birgitta!
    /Cia

    SvaraRadera