fredag 21 februari 2014

Rosmönstrat

Ibland har man verkligen tur!

På besök i min barndomsstad Katrineholm slank jag in på Möbelmagasinet som är ett favoritställe som har MASSOR av antikt och loppis saker. Hade 15 minuter på mig att titta runt. I normala fall kan jag gå där flera timmar så den här gången gällde det att vara effektiv.

När jag i princip hade sprungit förbi hela loppis delen och såg att jag fortfarande hade några minuter tillgodo tog jag en runda bland antikviteterna också.
Det finns så mycket fint, men tyvärr är det ofta för höga priser för min plånbok.
Den här gången var ett undantag.
För titta vad som stod i en hylla
En trave med 8 st assietter till de där rosenmönstrade kaffekopparna vi ärvde efter svärmor!
Jag trodde knappt mina ögon. Tvärstannade, tog upp dem, synade dem, konstaterade att de var hela och fina....men inte prismärkta.

I det läget hade jag nog varit beredd att betala en del. För hur stor är sannolikheten att jag hittar precis de här assietterna någon annanstans? Det var ju precis sådana jag önskat mig!
Säkert förstår ni att jag köpte dem. De är ju fotade tillsammans med kaffekopparna i vårt kök :-).....och jag tycker att jag gjorde ett fynd......50 kr för alla 8 assietterna!

Så nu har vi vackra kaffekoppar, med tillhörande assietter
....men jag har inget passande kakfat.
Det skulle vara fint med ett kakfat på fot, kanske i pressglas, med tårtpapper på och sen 7 sorters kakor!
Se där....en anledning till att kunna slinka in på loppis. Tror att jag skrotar det där med att inte köpa mera saker. Det verkar kört att klara det :-)

5 kommentarer:

  1. Grattis till fyndet! Ha en trevlig helg!
    Skorpan

    SvaraRadera
  2. Tack Skorpan :-)
    Här är det vårväder med flera plusgrader, takdropp och fågelkvitter. Vaknade till klarblå himmel och SOL! Vi ska samla familjen i kväll och håller det fina vädret i sig kanske vi tar fram grillen. Är så sugen på grillad lax och fräscha grönsaker. Måste mota bort den långa tråkiga vinter som varit!
    Lördagskram till dig
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett perfekt loppisfynd! Snart dyker kanske ett passande kakfat till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet nog vad jag vill ha....ett pressglasfat på fot och de brukar finnas på loppis då och då, men sällan till rätt pris för min plånbok. Det finns i alla fall på min önskelista så förhoppningsvis gör jag ett sånt fynd också en dag :-)
      Birgitta

      Radera
  4. Vilken tur du hade, det blev så komplett med assietterna! Och tänk, ibland tror jag att det är meningen att man ska springa på vissa saker. Du ska se att det dyker upp ett passande kakfat också. Och sedan är det bara kaffet och kakorna som fattas!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera