tisdag 17 december 2013

Lysande stjärna

Jag är inte en person som gillar att stiga upp i mörker, men i morse när jag pallrade mig upp ur den varma gosiga sängen och gick ner för trappan möttes jag av stjärnans varma sken mot den svagt ljusnande himlen och mitt hjärta svämmade över av lyckokänsla!
Det kändes som om den verkligen påminde mig om vad som är viktigt i livet mitt upp i alla tankar över vad jag vill hinna göra innan julaftonen är här.

Vi har inte ett hus i ordning, men det lyser i fönstren, det är varmt och vi var och handlade igår så det finns gott om mat i kylskåpet. Jag har min älskade familj, ett jobb att gå till och jag mår bra i kropp och själ. Vad mer kan jag begära?!

Stjärnan kändes så lugnande, så självklar. Julens frid finns redan i vårt hus. Jag behöver inte känna mig stressad, bara gå den till mötes och låta den fylla mina sinnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar