söndag 22 december 2013

GOD JUL!

Dan' före dan' före dopparedan'!
Jag försöker hålla stressmonstret ifrån mig så det inte äter upp mig, men det är svårt ibland. Det är ju fortfarande tusen saker jag skulle vilja göra!
Även om jag prioriterar bort sådant som inte måste göras önskar jag i alla fall att de ska bli gjorda. Hopplöst fall- Doktorn grät :-)
Försöker att göra det som är roligt i första hand som att pynta och pyssla, men sen måste jag planera mat och få ut alla verktyg och annat bråte från vårt hem. Det tillhör inte pyntet jag gillar till jul!
I går kunde vi ställa fram bordet och stolarna i köket och äta mat där under den stora smidda kronan med sina tända ljus. Verkligen en härlig känsla från att ha suttit krokig vid det låga vardagsrumsbordet och försökt få maten i mun och inte på golvet :-)

Jag har min lilla butik öppen idag och i morgon, sedan stänger jag fram till 2/1
 Även om jag älskar min butik och alla gulliga kunder börjar det kännas att det har varit ett år med mycket jobb.
Det ska bli skönt att ta dagarna bara som de kommer och förhoppningsvis ha tillräckligt med ro i kroppen för att kunna krypa upp i min härliga öronlappsfåtölj och bläddra i inredningstidningar. Nu ska kreativiteten laddas för ett nytt spännande år!

Hur mycket jag än har sjungit "I'm dreaming of a white christmas" verkar det som om det blir allt annat än en vit jul, men det får väl gå det med. Får väl köpa snöspray och pudra fönstren med :-)

Önskar er alla en riktigt härligt fin jul!
Julkramar!
Birgitta

3 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en riktigt god Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. En riktigt God Jul och ett härligt Gott Nytt År önskar jag dig!
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. Du är väl värd lite ledighet nu.

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera