fredag 31 augusti 2012

Regn ute - sol inne

Sista dagen i augusti och det regnar.
Jag vaknade i natt av ett ihållande dån. Undrade först vad det var innan jag insåg att regnet vräkte ner som om himlens portar öppnat sig på vid gavel!
Det trummade på altantaket utanför sovrummet, for som ett vattenfall nerför hängrännans kanter och det som höll sig kvar i hängrännan skvalade ner i stupröret som sitter på ytterväggen bara en dryg meter från min huvudkudde.
Nu faller det bara ett stilla duggregn, men det är helt grått på himlen. Blir nog en dag med "lågt i tak".

Regntunga dagar är inte mina favoritdagar, men jag har fått något som sprider solsken i vårt hem. En stoooor bukett med solrosor!
Jag fick den av en kär vän igår och den får mig verkligen att bli så där härligt varm av känslor inombords

Solrosen är en fantastisk vacker blomma och de här har min vän odlat själv.
Buketten innehåller 10 stycken energigivande små solar och de doftar svagt när man går förbi. Kan man bli annat än glad?!

Jag fascineras av alla pyttesmå detaljer som man kan hitta i vår värld...som vindlingarna i solrosens mittknapp

.....de är verkligen en del av naturens småskaliga perfektion!

Om yr.no har rätt så ska det bli vackert väder i morgon så jag passar på att önska en riktigt härlig helg!
Har du vägarna förbi så titta gärna in till oss på Butik Vitt och Brett. Vi har öppet 10-13 på lördagar.

Solrosleende till er alla!
 

2 kommentarer:

  1. Du spådde väder riktigt bra!
    Hoppas din lördagen den 1:a september blev en god och minnesvärd dag.
    Kram till dig och familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit en bra dag i "mellanmjölkens land"....så där lagom mycket av allt :-)
      Kram till er också!

      Radera