söndag 29 juli 2012

Liten Paula

Det finns så mycket fina blommor.
Måste visa några bilder på en liten, ljust ljust rosa, dubbelblommande paula som jag inte kunde motstå när jag såg den i blomsteraffären

Jag har en romantisk ådra som ibland måste få utrymme och den här blomman är verkligen romantisk.
Placerad i en vit kaffekopp på ett nysilver fat fick den mitt hjärta att svälla

....sååå söt!

Så fort den har blommat över för den här gången ska jag plantera om den i en lite större kruka och vänta på nästa blomning.
Den kommer nog att trivas i gästrummet där det är morgonsol och där växterna inte står ovanför elementet på vintern, men nu har jag den i allrummet där jag ser den öppna knopp efter knopp....tänk att en så liten blomma kan glädja så mycket!

 

2 kommentarer:

  1. Den är verkligen söt! Undrars om det inte är litenheten som tilltalar lite extra också....att något kan bli så fulländat fast det är så litet...eller nå't sån't.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara...för fulländad är den :-)

      Radera