måndag 11 juni 2012

Martin

Vår äldste son heter Martin.
Han har många järn i elden och man vet aldrig riktigt vad han håller på med...eller var han håller hus...eller hur han ser ut....


 Jag tror att det är Martin som är till vänster...men de är ju ganska lika de där "kycklingarna" :-)

En tjej här i trakten fick sig ett riktigt gott skratt när hon blev kidnappad av dessa kycklingar som kom i flott nercabbad bil och förde med sig henne till hennes möhippa samtidigt som de spelade "Fågeldansen"... Taradaradaradam Taradaradaradam Taradaradaradam tamtamtamtam.....på högsta volym i bilen!

Martin har 20 mil till sitt jobb...enkel resa.
Han pendlar med SJ, eller åker bil med arbetskamrater. Nu tycker han att det är dags att införskaffa en egen bil och eftersom mamma och pappa, alltså Bosse och jag, inte har nappat på att köpa en Audi A4 till honom när han fyller 25 år i augusti, så har han valt en annan väg.

Han fick nys om att man har chansen att vinna en Kia Cee´d genom en tävling på Elgiganten om man tar ett originellt foto vid en kuliss av en Kia och skriver en slogan...så han fixade ett bidrag.
Han har fler "förvandlingsdräkter" i sina gömmor...och nu blev han "The Green Man"


Han har bett om hjälp med röstning på hans bidrag och det är klart att jag måste hjälpa honom att vinna en av de 15 bilar som delas ut! Det underlättar ju för vår plånbok om vi slipper köpa en bil till honom!! :-)...men han kommer ju inte långt på EN mamma röst, eller EN pappa röst, eller EN lillebror röst...det behövs FLER röster!!!!
Så jag blir nu den gröna mannens förlängda arm och medan han jobbar för fullt på sitt håll med att få röster så ber jag dig, som är här och läser....RÖSTA DU OCKSÅ!

Det krävs ett konto på Facebook för att kunna rösta.
Vi gick in på Elgiganten Sverige, klickade på Vinn en Kia Cee´d, klickade på Gilla Elgiganten, la in Facebook lösenord och sökte på Martin Johansson där vi röstade.
När vi gick in igen såg vi att vår "röstaknapp" var borta så då visste vi att vår röst var registrerad och statistiken hade också räknat upp en röst.
Martin skickade mig också den här beskrivningen:

Gör som följer:
1. Gilla "Elgiganten Sverige" (går ju utmärkt att ta bort efter tävlingens slut 17 juni)

2. Gå därefter in på följande länk och lägg er röst:
https://www.facebook.com/Elgiganten/app_167152293414434?app_data=551387542

3. Gör en kontroll att er röst har lagts till i potten dvs att antalet har ökat med en. OBS: Denna punkt är viktig då det är flera som har haft svårt att få sina röster reggade.

4. Klart! Enkelt va?



Han är engagerad, vår son...och engagerande :-)



2 kommentarer:

  1. Jag har ju inget Faceboook-konto men jag har ju två kids som har! Ska säga till så många andra jag kan komma på också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gröna mannen tackar för varenda röst!! :-)

      Kram på dig också!
      Birgitta

      Radera