fredag 18 januari 2019

FREDAG!!!

Perfekt.....nu stämplar jag ut efter arbetsveckan!
Pizzerian ska få laga vår kvällsmat, maken har köpt ett gott rött vin OCH vackra tulpaner till bordet (DET händer INTE varje dag, att HAN köper dem.....men plötsligt hände det :-))
Brasan sprakar hemtrevligt i kaminen och en film att titta på är vald från Netflix. Bara att sjunka ner i soffan efter maten, tända en massa ljus och bara vara.
Känns heeeeelt ok en vanlig fredag i mitten på januari!
Önskar er alla en fin helg!
Kram
Birgitta

4 kommentarer:

  1. ... och redan är det lördag! Trivsamt när mannen minns din tulpanönskan. Inte alla har den förmågan! Vi behöver glädjas åt vackra saker denna tid, en tulpanbukett hör dit. Kul med stämpelhållaren... jag har tvillingen hos mig! Den hade far på kontoret och jag har kvar stämplarna till hans företag också.

    Hoppas att både pizzan och filmen smakade.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämpelhållaren hittade jag på en loppis i Katrineholm och i en kartong bredvid låg det massor av stämplar så jag valde ut de finaste och fyllde hållaren med dem. Så roligt att du har en till av samma familj.....och din har ju till och med en historia som du vet om!
      Pizzan smakade väldigt bra och filmen var sevärd......en precis lagom lat fredag blev det :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Ja vad vore veckan utan fredag med god mat o dryck! Härligt att få en blombukett. . . mina tulpaner börjar sloka lite men det är ju några dagar sedan "Tulpandagen"!
    Önskar dig en finfin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken, som nu är pensionär, sa att det är bra att jag fortfarande jobbar så det känns lite extra att det är fredag. För honom ser annars alla dagar likadana ut....alltid fredag :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera