onsdag 5 december 2018

Födelsedag

Igår var det födelsedagsfirande i vårt hus!
Det var inte jag som fyllde år utan maken......han blev "pensionär"!
Han har alltid tyckt att det är tråkigt att fylla år i december och inte är han så mycket för att stå i rampljuset heller, men god mat med nära och kära tackar han inte nej till.....så då fixade vi det.
Han hade inte önskat sig något speciellt, men han gillar paket som kluckar så några av paketen gjorde det :-)

Tänk så många födelsedagar vi firat tillsammans, den här mannen och jag! 
Han var 29 när vi träffades ......så då kan ni ju få räkna ut hur länge vi varit tillsammans om ni har lust med det :-)

Nu är inte pensionärslivet någon nyhet för honom eftersom det är 2 år sedan han slutade jobba, men rent åldersmässigt har han ju inte varit "riktig" pensionär förrän nu. Fast.....ska jag vara riktigt ärlig har jag svårt att se honom som någon pensionär......om man nu ska kategorisera vad ordet pensionär står för.
Klart att han har blivit äldre rent utseendemässigt (vem har inte det?!), ändå är han precis som förut "inuti". Han är samma snälla, tålmodiga, positiva och kravlöst älskande man som den jag förälskade mig i <3

Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig att fylla pensionär.....men jag måste vänta 6 år innan jag är där (eller 8 år om regeringen får som den vill!).....men.....kanske även jag kan avsluta min yrkesverksamma tid lite tidigare precis som maken min. Det vore något att se fram emot :-)
KRAM
Birgitta





6 kommentarer:

  1. Grattis till mannen! Och till dig som snart är där. Kan rekommendera att ta ut pensionen tidigt, då har man fortfarande ork att förverkliga sina drömmar!
    Jättesöt dekoration i hjärtat på tråd!

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så vi tänker också.....att ta ut pension för att ha tid och ork till att förverkliga drömmar.
      Livet känns inte lika självklart efter att maken fick cancer och det är så mycket vi fortfarande vill uppleva tillsammans!
      Fina dagar önskar jag dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Stort Grattis till 29 år tillsammans. . . och din mans födelsedag! Kul att fylla år och samla nära o kära på kalas!
    Önskar dig en trevlig 2a Advent!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha....nä inte 29 år tillsammans utan HAN var 29 när vi träffades och nu fyllde han 65 så det blir 36 år tillsammans ;-) Vi firade hans dag i dagarna 3 i olika konstellationer så nu får det vara färdig firat med födelsedag.......bara att ta nya tag och planera in julens firande som snart är här :-)
      Ha en fin andra advent du också!
      Kram
      Birgitta

      Radera
    2. Hi hi. . .då blev ni helt plötsligt 7 år yngre. . . det var väl bra!!! :-)

      Radera
    3. 7 år hittan o dittan spelar ju mindre roll då både ålder och år tillsammans börjar bli många :-D

      Radera