lördag 17 november 2018

Ygdrasil

Hej igen!
Det var ett tag sen sist, men nu har jag äntligen tagit mig själv i kragen och fotat några bilder att kunna använda här.
Det tråkigaste med november är ju det här mööööörkret!!! Så himla svårt att få till bilder värda att visas när det är jämngrått både ute och inne!
Men nu så......nu tar vi mörkret till hjälp i det här inlägget :-)
Innan jul förra året såg jag ett sååååå fint ljusträd "Ygdrasil" på Jysk som jag gärna skulle ha köpt om det inte varit så dyrt. Eller.....det var egentligen inte så dyrt, bara det att det fanns viktigare saker att köpa för pengarna jag hade.
Men.....så blev det rea under mellandagarna och med på rean fanns några ljusträd som blivit kvar. Kunde jag låta bli att köpa? Näääää.....det kunde jag inte :-)
Eftersom jag redan hade börjat längta efter vår då jag köpte det hamnade det ouppackat i förrådet och där har det stått och väntat i snart ett år, men nu är det äntligen dags att ställa det på plats!
Maken förankrade trädet i en tung betongplatta och det varma ljuset välkomnade mig då jag kom hem på kvällen. Såååååå fint :-)
Nu är det släckt igen för jag vill inte tända allt extra ljus riktigt än, men snart så, snart är det dags att mota bort mörkret och börja räkna ner till julefrid!

En fin helg önskar jag er alla som kikar in här.
Kram till er!
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Ja det har verkligen varit "flera nyanser av grått" hela november. . .så man behöver verkligen
    piggas upp! Ser framemot 1a advent då man får ta fram alla ljusstakar o det lyser så fint i alla fönster!
    Såå härligt att bli välkomnad av det fina ljusträdet som lyser upp din trädgård!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser jag också fram emot att ta fram allt extra ljus i form av slingor, stjärnor och ljusstakar! Ute är det redan färdigriggat, bara att slå på elen. Inne brukar det vara lite pysslande med stjärnor, skarvsladdar, fönsterlampor som ska bort o ljusstakar som ska placeras dit istället, men det blir så mysigt när allt är på plats! Är lite sugen på att köpa nya ljusstakar och göra lite annorlunda än tidigare år. Får se om jag ger mig tid att åka till Västerås och kika.
      KRAM till dig Miranda Maräng :-)
      Birgitta

      Radera
  2. Så fint! Ja, vi behöver ljuset i mörkret nu. Jag har tänt en ljuskrans i köksfönstret också, så fint... även för grannarna på andra sidan gatan.

    En fin dag önskar jag dig,
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vackert det låter med en ljuskrans! Jag är så sugen på att köpa något nytt till vardagsrummet, men har så svårt att bestämma mig för vad jag skulle vilja ha. Stjärnorna som brukar husera där har gulnat och börjar gå sönder i mittpunkten så det skulle vara roligt att byta ut dem, men det finns ju så jättemycket fint att välja på så jag blir alldeles velig. Vilka bekymmer va?! :-)
      Varma kramar till dig Eva-Mari!
      Birgitta

      Radera