söndag 22 april 2018

William Morris

Här är den.....tapeten vi valde att ha som en accent i vår övre hall och som är så fin att jag bara inte kan låta bli att stryka över den med handen när jag går förbi :-)
Jag har tittat på sååååå många tapeter och så föll jag för William Morris "Seaweed".
För att vår renoveringsbudget ska hålla har vi försökt hitta prisvärda lösningar, men när jag väl hade sett den här tapeten nästlade den sig in i mitt hjärta och ingen av de billigare alternativen fick mitt hjärta att slå som det gjorde för den här :-)
Så.....en "Seaweed" blev det....och vi behövde faktiskt bara en rulle så den var värd varenda krona!
Hallens väggar för övrigt är neutralt målade med antikvit väggfärg så vi ville ha något som stack ut mot det och det gör den här tapeten utan att för den skull stjäla all uppmärksamhet.
Den är helt enkelt perfekt och har både djup, spänning och faktiskt ett lugn också, allt är liksom så väl avvägt!   
Maken har satt upp reglarna som ska bilda en mellanvägg mot trapphuset. Nu ska de kläs med likadan panel som i trapphuset och sen ska fönstret från förra inlägget på plats.
Lite foder och lister på det och så måla golv och trappa.....jamen det känns faktiskt som om vi är på väg i mål med den här renoveringsdelen!

Ha en skön söndagkväll!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Förstår att du stryker med handen över den fina tapeten. . . det skulle jag också ha gjort!!! :-) Ibland räcker det ju med bara en vägg för att hela rummet lyser upp o ändras!
    Spännande att få se fönstret på plats. . . tänk att du har två av den kalibern. . . jag blir inte ett dugg avis. . .hi hi
    Ha en fin torsdag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tapeten är verkligen pricken över i och fönstret sitter provisoriskt på plats just nu, men panelen runt om ska färdigmålas i morgon och så ska foder på plats, efter det ska jag visa hur det blev :-)
      Ha en skön helg!
      Kram
      Birgitta

      Radera