söndag 26 november 2017

Torkad Hortensia

Eftersom det var flera som ville att jag skulle visa hur min hortensia krans blev när den hade torkat tänkte jag visa er just det......för det är faktiskt ingen större skillnad mot när den var färsk och jag tycker den är så fin!
Jag hade tänkt hänga upp den på väggen från början, men så provade jag att lägga den på ett nysilverfat så här med ett stort blockljus och där fick den ligga kvar :-)
Blommorna är som papper och har behållt sina vackra färger. Enda skillnaden är egentligen bara att de har rullat ihop sig en aning i kanterna.
Jag kommer aldrig mer att låta hortensiornas blommor bara stå kvar och förstöras till vintern när de kan bli så här fina!
Det finns många ställen i vårt hus som lätt skulle kunna pyntas med en sån här krans och då kommer ju de hortensior jag köper till sommaren att vara till dubbel glädje......året om. 
Stort gilla på det!

Ha en härligt fin söndag!
Kram 
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst blev den fin! :-)
      Kram till er!
      Birgitta

      Radera
  2. Kul att den även som torkad blev sååå läcker . .!!! Den passar verkligen både högt o lågt. . . !!!
    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känner jag det också.....att den blev både fin och något som är väldigt lätt att inkludera i inredningen!
      En fin helg önskar jag dig!
      Varma kramar
      Birgitta

      Radera