torsdag 19 oktober 2017

Krans av Hortensia

Länge har jag tänkt jag skulle ta tillvara på de vackra blommorna som fortfarande fanns kvar på den rosa hortensia planta jag köpte i våras, men det har liksom inte blivit av att gå från tanke till handling....men plötsligt händer det :-)
Det var ju helt frostvitt ute i morse och jag blev lite orolig för att blommorna skulle bli förstörda så det hjälpte säkert till för att jag skulle få "tummen ur".
Det var ju också så underbart soligt när jag kom hem från jobbet så inspirationen infann sig och det bidde en krans.....en helt bedårande krans tyckte jag själv!
Nu kan jag inte bestämma mig för om den ska få pryda vår veranda och vara vacker så länge den varar eller om jag ska ta in den och låta den torka. Hortensia kan ju bli riktigt fin även i torkat tillstånd.
Tror det lutar åt att ta in den :-)

Soliga kramar
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Ja tänk vad kallt det har blivit nu på mornarna. . . tur att solen värmer skönt på dagen iaf! Kul när inspirationen kommer o man får idéer. . . för det blev ju en jätte vacker krans av Hortensia. . .passar både ute o inne! Undrar hur den ser ut i torkat tillstånd? Får den en annan färg då?
    Önskar dig en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här hortensian var ljust rosa när den stod i full blom och har med tid ändrat färg till det här grön/rosa. Jag hoppas att den behåller mycket av sin färg när den torkar, men det kommer säkert in en brunton också. Jag har aldrig torkat hortensia själv tidigare, bara sett den torkad på bild och då alltid tyckt den varit så fin även i den formen så jag testar. Kan ju inte bli värre än att jag får kasta den om den blir ful :-)
      Ha en underbar oktoberhelg!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Vilken fin krans! Bra jobbat! Du får visa sen vilken färg den blir då den torkat!
    Här har vi haft frost flera nätter nu och på dagarna har det bara varit nån grad så det har fortsatt vara vitt på marken hela dagarna!

    Ha en fortsatt riktigt fin helg!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är vi på väg in i den mörka kalla perioden, men veckorna går så fort så vips är det jul och så blir det vår igen :-)
      Jag ska försöka komma ihåg att fota kransen då den torkat.....om det skulle vara så att det är något att fota. Än så länge ser den ut precis som då jag gjorde den.
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera