måndag 3 april 2017

Påskpynt

Jag brukar inte pynta överdrivet mycket till påsk, men liiiiiite ägg och fjädrar blir det.....fast kanske inte på det mest traditionella sättet :-)
Gamla rostiga spiraler från ett sprucket vagnssäte blir ett charmigt fäste för björkris, fjädrar och keramikägg.
Jag gillar det rufsiga tufsiga så sisal, som är en fiber från agaveplantan, bidrar med ännu mer trassel i björkriset och den rostiga metalltråden.
De här spiralerna är ganska höga, men jag har lägre rostiga spiraler från en gammal madrass också......de är pyntade med styrolitägg täckta med fjädrar.
Ja men ungefär så använder jag ägg och fjädrar nu till påsk......och i den färggranna (eller inte alls färggranna) färgskalan :-)

Fina soliga vårdagar önskar jag er!
Kram
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar