onsdag 15 februari 2017

Rött och rosa

Oj, oj, oj.....dagarna springer verkligen iväg!
Jag tänkte önska er alla en hjärtans fin dag igår med den här rödaste röda rosen.....
......men efter en hektisk jobbdag som gick i kärlekens tecken då barnen klippt och klistrat Alla hjärtans dags kort, då vi pratat om vikten av omtanke, kärlek och vänskap, haft saft och bulle kalas och också hunnit med lite "vanlig" lektionstid så landade jag såååå trött i soffan hemma så jag tänkte att jag inte skulle orka göra ett endaste dugg mer den dagen!

Efter lite vila tog maken och jag oss ändå i kragen och satte igång med att måla väggarna i tvättstugan och nu närmar det sig slutet på den tråkigaste delen med den renoveringen då vi sänkt och målat taket, satt in spotlights och målat väggarna.
Jag har upptäckt att jag, som nästan alltid tar åt mig allt målningsarbete då vi renoverar, egentligen inte alls tycker om att måla! Jag gör det för att maken helt klart är en mycket duktigare snickare än jag och då återstår ju oftast målning för min del.
Fast nu hjälptes vi åt och när det var klart igår kväll hade jag totalt glömt bort den där hjärtliga hälsningen jag tänkte lägga in här!

Tänkte därför att jag kompletterar den där röda rosen med en rosa och önskar er alla en hjärtans fin torsdag i morgon <3
För vad är det som säger att det bara är rosor, hjärtan, extra omtanke och kramar, choklad, god mat eller presenter som gäller just den 14/2 på Alla Hjärtans Dag?!
Tycker vi kan göra allt det där vilken dag som helst :-)
Kram!
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Såå fina rosor. . . .önskar dig detsamma i efterskott vännen! Låter härligt att tillbringa dagen bland kreativa barn, kritor o saftkalas!! Då kan allt hända! ;-)
    Men vad duktiga ni är som håller på att renovera hela tiden. . .är ju bra när man kan dela upp sysslorna! Själv tycker jag det är riktigt roligt att måla. . .men det får ju inte bli för mycket förstås!!!
    Ha en fin torsdag (här har det regnat !?! idag)!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Renoverar gör vi, men i ganska maklig takt.....tycker vi i alla fall. Och renoverar vi inte hemma så hjälper vi både äldsta och yngsta sonen med deras renoveringsprojekt. Kan undras vart de har ärvt den renoveringsgenen från :-)....och antagligen har jag ledsnat på att måla eftersom det oftast är jag som målar. Kanske ska träna mer på att snickra istället?!
      Här duggregnar det också och är några plusgrader. De sista resterna av snö och is smälter bort vilket faktiskt inte gör mig ett endaste dugg. Nu kan vintern ersättas av vår!
      Allt gott till dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Låter som en riktigt härlig alla hjärtans dag! Önskar så att jag kunnat få ha det likadant
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en glädje att vara bland kreativa barn och hela vår skola är fylld av hjärtan av alla de slag!
      Vi avslutade den här kärleksveckan med en promenad då vi bildade en vänskapskedja av skolans alla barn, extra god mat till lunch.....och efterrätt vid vackert dukade bord....det var poppis :-)
      Önskar dig en fin helg!
      Kram
      Birgitta

      Radera