tisdag 21 februari 2017

Kung Bore

Vilken underbart solig dag det varit idag!
Okej att Kung Bore vräkte ner snö under natten och förmiddagen, men jag kan förlåta honom när han samtidigt slösade frikostigt med härligt ljus :-)
Det har droppat från taken och barnen i skolan kunde ju inte låta bli att krama några snöbollar fast det är förbjudet att kasta dem på varandra :-)
Visst längtar jag efter vår, men det är faktiskt väldigt vackert även med snöiga, soliga, lagom kalla februaridagar!

Sköna dagar önskar jag er alla!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Kung Bore har visat sig här också. . . .det bara vräkte ned snö för att nästa dag försvinna helt i regn! Väldigt märkligt väder vi har! Men idag lyser solen och smälter bort det sista(?) av snö o is och man får en föraning om våren! Ljuset skiner in på både gott o ont. . . man ser verkligen dammråttorna då. . . !!!
    Ha en härlig helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har snö kvar, men solen värmer så det bildas små rännilar på marken och dropp från taken......såååå härligt!
      Dammråttorna tänkte jag jaga i veckan som kommer för idag börjar sportlovet för både eleverna och för mig. Inte helt fel att jobba inom skolans värld :-)
      En skön helg önskar jag dig!
      Kram
      Birgitta

      Radera