fredag 18 november 2016

Vinterpynt

Snart advent och jag börjar bli klar med mitt pyntande utomhus
Hittade de gamla skridskorna som husets förra ägarinna åkte på när hon var liten. 
Har hennes mammas skridskor också.....likadana, men några storlekar större :-)
Solskenet igår lockade till ute aktivitet så jag band ett hjärta av granris.
Stommen är en hjärtformad zinktråd med piggar på som gör det lätt att fästa äpplen, hyacintlökar, rödlök, brysselkål eller vad man nu vill ha på den.
Mitt tema i år är naturens material tillsammans med Ingrid Marie äpplen.
Får se hur länge äpplena får vara kvar. Fåglarna brukar picka i sig dem, eller så ruttnar de om de fryser och tinar om vartannat, men jag hoppas mina dekorationer får vara fina till jul, sen kvittar det.
Nu fattas det bara att tända belysningen som ramar in verandan....och så vill jag ha tillbaka snön! Det behöver inte vara några mängder, bara lite.
Man kan ju alltid önska :-)

Fredagsmys till er!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Men såå fint du har pyntat utanför ditt hus. . . .ser jätte mysigt ut! Kanske kommer det några snöstjärnor o landar på både hjärta o ris innan jul!
    Önskar dig en härligt första Advent!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin första advent önskar jag dig också!....och nu känns det helt ok att tända alla belysningsslingor ute så det lyser både på verandan, utanför verandan och i växthuset. Det motar bort lite av det mörka regntunga novembervädret. Lite snö skulle jag gärna vilja ha....sätter upp det på önskelistan till jul :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera