onsdag 3 augusti 2016

Tiny Tim

Dagens skörd....undrar om jag blir mätt på det här?!
Blir liiite fundersam på om jag uppfattat saker och ting rätt....eller....
Jag brukar inte sätta tomatfrön själv utan köper färdiga plantor och i år föll jag bland annat för en sååååå gullig liten knubbig planta som heter Tiny Tim.
Eftersom jag också köpte 2 busktomater och en cocktailtomat som blir ganska stora så tänkte jag att den lilla Tiny Tim kanske skulle bli lite mer beskedlig i omfånget så den skulle kunna stå i en zinkhink på golvet i växthuset istället för att stoppas i en 50 liters jordsäck som de andra.

Nu växer plantan över alla bräddar i sin zinkhink och har massor av små tomater....riktigt små!
Missförstod jag det hela?
Kanske det inte var storleken på plantan som fått namnet Tiny Tim utan storleken på tomaterna?!

Nä....jag blir nog mätt, för som tur är så är det här de minsta tomaterna på plantan, men visst är de söta?! Bara lite större än ärtorna :-)

En fin onsdag önskar jag er alla!
Kram
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Måste erkänna att mina odlade tomater är precis lika små, typ just ärttomater. Men jag är glad för det lilla.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du också har en Tiny Tim :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Svar
    1. Visst är de söta.....och goda....men väldigt små. Man måste plocka många för att göra en sallad :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera