måndag 18 juli 2016

STORT paket

När yngsta sonen fyllde 25 år i juni tog jag kort på det STORA paketet jag slog in åt honom
Det var det största paket jag någonsin slagit in och det största paket han hittills har fått på sin födelsedag :-)
Inte så lätt att få det snyggt och jämnt, men roligt ändå att han inte så där omedelbums kunde se precis vad det var däri även om han säkert anade det på formen och för att det var det han hade önskat sig mest av allt :-)
Men....sen glömde jag totalt bort att ta kort på innehållet när det var uppackat. DET är i sig inget ovanligt när det gäller mig, men det var ju heller ingen vits att göra ett inlägg här på bloggen om ett STORT paket när jag inte kunde visa vad det innehöll!
När så sonen kom farandes in på vår garageinfart igår utan att vi hade en aning om det tog jag fram kameran och förevigade både honom och presenten :-)
Säkert har ni redan gissat vad paketet innehöll....ja visst var det en cykel!

Nu skrattar sonen åt sommarens solbränna som avslöjar att han mycket oftare varit ute i solen på sin cykel än legat på stranden i badbyxor, men han får också mycket mer träning på cykeln än han får av att ligga på stranden och det var precis det han ville när han önskade sig en hybridcykel :-)
Vi bor 1,3 mil från varandra.....sonen och vi....och den sträckan cyklar han nu lätt som en plätt.
Himla roligt när det man väljer, köper, slår in efter konstens alla regler och ger bort blir så uppskattat!

Sommarkramar
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Men jag tycker det var så gulligt av dig att slå in cykeln, ingen lätt uppgift!
    Han är så fin där han står vid sin nya cykel! 25 år, vilken härlig ålder och ser att han
    fyller år samma datum som min mamma, i kräftans tecken.
    Ojämn solbränna kan man leva med när man har en vältränad kropp!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om han anade att han skulle få en cykel så visste han inte hur den såg ut och det kändes så tråkigt att bara rulla fram den på hans födelsedag så visst var det mycket roligare att se hans min när han fick paketet och också se hans nöjda leende när det var öppnat :-) Mååååånga mil har han avverkat på sin cykel vid det här laget och den har verkligen fyllt sitt syfte.
      Kram
      Birgitta

      Radera
  2. Hihi, det påminner mig om en gång när mina föräldrar hade slagit in ett paket med skidor till mig i julklapp. Det såg precis ut som skidor, men jag förstod inte alls vad det var :D Nu är det varmt och skönt med cykelturer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har slagit in en del svår paketerade saker förr, men den här cykeln var nog den största.....och knöligaste. Roligt ändå att ge honom ett sånt här paket och också väldigt roligt att han använder cykeln så mycket som han gör!
      Kram
      Birgitta

      Radera