tisdag 7 juni 2016

Röda gubbar

Helgens tårta är uppäten.
Sonen har firats, liksom Sveriges nationaldag.
Maken jobbar sista veckan innan han får några veckor ledigt, och innan nästa födelsedag ska firas (min egen :-)).....och så midsommar på det!
DÅ ska det bakas tårta igen.....med jordgubbar....för det hör liksom sommaren till.
Det är nu jag dras till de härligt röda bären och ivrigt går och väntar på att våra egna gubbar ska mogna.
Känslan av att stoppa en solvarm jordgubbe i munnen så där direkt från plantan är ren njutning!
Sommar, sommar, sommaaaaaar.....

Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Det vattnas nästan i munnen av ditt härliga foto!
    Och visst hör jordgubbar till sommaren. I fjol plockade
    jag jordgubbar hos en odlare i närheten. Vi fick äta så mycket
    vi orkade när vi var där, himmelskt gott!
    Ha det gott!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra egna "gubbar" börjar nu mogna och jag håller på o utökar våra odlingsbäddar så jag kan ta tillvara på alla nya små "gubbplantor" som hänger på långa utlöpare så vi får fler röda, goda, "gubbar" till nästa år :-) Annars har vi också självplock av jordgubbar alldeles i närheten och det är en helt annan känsla att plocka där än att köpa färdiga askar utanför mataffären.
      Så nu njuter vi av härligt goda jordgubbar....eller hur Cia :-)
      Soliga kramar till dig!
      Birgitta

      Radera