torsdag 21 april 2016

Grön smoothie

Nu blir det sista inlägget om mina nya frukostvanor.
Hoppas ni inte har ledsnat totalt :-)
Nästa gång ska jag visa vad jag och min symaskin har knåpat ihop de här sista dagarna.
Men först.....en härligt grön morgonsmoothie!
Smoothie är så himla lätt att göra.
Egentligen bara att stoppa ner det man vill ha i en mixer, köra en stund, hälla upp och dricka.
Jag fixade ett tag bara smoothies i rosa med yoghurt, mandeldryck och hallon.....så gott som mellanmål!
Nu gör jag bara gröna morgonsmoothies och den här innehåller:

1 dl kokosvatten 
(kokosvatten finns att köpa i 1L förpackning och där jag handlar står den i kyldisken bland juicerna)
1/2 avokado
1/2 pressad apelsin, citron eller grape (jag tar vad jag har hemma)
1 liten banan eller 1/2 stor banan
1 näve babyspenat

Jag väljer ekologiskt så långt det är möjligt.
Brukar tänka på att jag egentligen inte har en aning om det är en bättre produkt jag får, men det känns bättre.
Vi äter ju med flera sinnen så jag går efter det som känslomässigt påverkar mig, på hur det ser ut och på hur det smakar.
Jag frågar mig själv vad jag VILL äta och litar på att mitt sunda förnuft vägleder mig rätt.
Men nog om mat....nästa inlägg ska som sagt handla om helt andra saker :-)

Kram till er alla!
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar