fredag 8 april 2016

Fredag!

Det finns massor av saker att fira idag!
Det är fredag och maken är på väg hem till sin fru och tax efter en veckas jobb i Skåne <3
Lilla taxen Rocky fyller 6 år idag.....HIPP HIPP HURRRRRAAAAAA!
Bästa födelsedagspresenten blir att hans älskade husse kommer hem.
Matte är ju bra att ha, men husse är den absoluta favoriten :-)
Det har slutat regna, solen tittar fram och fåglarna kvittrar sina vackraste vårserenader. Helt underbart!
Jag har köpt så fina ljuslila dubbla tulpaner och blandat dem med väldoftande eukalyptus.
Nu fattas bara vacker dukning, god mat, ett glas vin....och en efterlängtad make förstås. Det är inte bara taxen som saknar!

Nu piper timern på ugnen. 
Godaste fröknäcket, som jag har bakat, är färdigt....och bara det, att JAG har bakat det är verkligen något att fira för jag kan säga att jag INTE bakar speciellt ofta!
Man ska aldrig sluta förvånas :-)

Fredagskram!!!
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till Rocky! Klart bästa födelsedagspresenten måste vara att få hem husse, men
    kanske blev det också något extra gott i skålen på den stora dagen!
    Vilka vackra tulpaner! Här står det inga blommor på bordet den här helgen då
    vi får besök av en ung dam som är allergisk mot det mesta i växtriket! Känns onekligen
    tomt att inte ha blommor till helgen.
    Önskar dig och de dina en riktigt fin helg.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. I matskålen hamnade bara den vanliga maten till Rocky, men efteråt fick han ett märgben som han gladeligen tog emot och gnagde på i säkert 1 1/2 timme. Jag blir alltid lika förvånad över hur mycket märg han faktiskt kommer åt trots att benen inte alltid är så stora. Han måste forma tungan till ett rör för att komma långt in i hålet :-)
      Jag älskar blommor, men köper ganska sällan snittblommor. Mycket oftare slinker det med en "plättar i luften" eller en blommande krukväxt, men de här tulpanerna kunde jag bara inte motstå och idag när de har slagit ut ser de ut som små pioner. Verkligen jättefina!
      Njut av ditt besök och ha en härlig helg.
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera