måndag 25 januari 2016

Kunde inte motstå :-)

 I lördags slank jag in en snabbis på ett loppis.
Fanns inga saker jag behövde.....inte ens något jag inte visste att jag behövde....men så såg jag den här halsduken!
Ljust ROSA, mjuk o gosig, i en sån rund modell som är så fin att vira i två varv och med ett vackert gallermönster med fransar.
Pris: 20 kr.
Kunde jag ju inte motstå!!!
Jag har tagit fram en jättelunta med alla mina kompendier från de utbildningar jag gått i Reiki och andra terapiformer och där hittade jag ett häfte som beskriver färger utifrån att de, liksom vi och allt i vår omgivning, vibrerar i olika frekvenser. Vi påverkas av vibrationerna och därför påverkas vi också av färger.

Under ROSA står det:
Rosa är en blandning av rött och vitt. Den har värmen från den röda färgen, men det vita gör att den håller sig mer på distans och inte är så fysiskt inriktad som rött. Med blandningen av vitt i det röda höjs kärleken till en nivå som innefattar fler människor än en. Rosa är en öppen tillgivenhet till andra människor. Det är en energi som vill dela med sig av sina varma känslor, pyssla om, skydda och hjälpa. Färgen förknippas också med romantisk förälskelse.
Den rosa färgen hjälper oss till ett mer glädjefyllt sätt att närma oss livet. Den lättar upp mentala och känslomässiga konflikter och gör att vi ser allt i ett positivare ljus.

Så.....lite mer rosa känns helt ok.....men det ska vara balans i det hela för i texten till den rosa färgen står det till sist:
En överdrift av rosa ger lätt ett intryck av naivitet, av att bara vilja se det ljusa och gulliga i livet. Det kan också vara en flykt, eller en rädsla för att möta livets andra sidor.

I nästa inlägg ska jag berätta vad det står om den gröna färgen för om någon skulle fråga mig;
"Om du var en färg, vilken färg skulle du vara då?"
.......skulle jag tveklöst svara:
"Jag skulle vara GRÖN!"

Kram
Birgitta



2 kommentarer:

  1. Spännande! Här har du ännu en människa som är grön :)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del tror inte ett dugg på att vi påverkas av färger....eller på det här att säga att man ÄR en färg, men jag tycker det ger en extra dimension att tänka att det finns mer än det vi fysiskt kan se eller det vi vetenskapligt kan förklara.
      Ha en fin dag Skorpan!
      Kram
      Birgitta

      Radera