lördag 26 december 2015

Julefrid

Stilla fortsätter julhelgens sista dag.
Skålen på fot på vardagsrumsbordet fick sin första laddning med hyacinter till första advent.
Dagen innan julafton planterade jag den tredje omgången.
Jag älskar hyacinter......ända tills de öppnar sig och börjar sprida sin doft.
Vet inte om jag ska kalla det väldoft för på något sätt blir det bara för mycket för mig.
De är vackrast knoppiga......eller så här då de är på väg att slå ut.
Visst, de är vackra även när de har slagit ut, men även om den vita sorten ska vara den som doftar mildast skulle jag gärna skippa doften och bara njuta av blomman.
Så när andra säger att det är sååååå härligt med hyacintdoft i hela hemmet säger jag att det är då jag kastar ut dem :-)
Granens ljusslinga sprider sitt milda sken och jag kompletterade den med gammaldags ljushållare med ett tungt hänge i form av en stjärna, eller ett hjärta, som håller ljuset på rätt köl
Kulor i tjockt glas och lite silvergirlang och så var jag helt nöjd med årets julgran!
Julafton firade vi med vår närmaste familj, precis så där kravlöst som vi alla tycker om och igår var vi bara hemma i lugn och ro. 
Idag skiner solen och jag ska ta en lång promenad med lilla taxen....sen väntar en alldeles ny fin inredningstidning på att bläddras i.
Mmmmmm.....en julhelg helt i min smak :-)

Kramar
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, hyacinterna doftar för mycket. Jag önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart går vi in i ett nytt spännande år och jag önskar också er ett riktigt bra 2016!
      Kram
      Birgitta

      Radera