söndag 29 november 2015

Advent

Nu lyser stjärnorna i våra fönster
Ute är det sååååå blåsigt, grått och regntungt, men jag ska ändå gå ut en liten stund och dekorera färdigt i växthuset samtidigt som jag fångar det lilla dagsljus som ändå är.
Sen ska jag fortsätta pyssla inne.
Den vackra metallstjärnan i hallen fick sällskap av en lång ledslinga som jag virade runt gardinstången och lät hänga ner på båda sidorna av fönstret och även om jag inte är riktigt sams med det lite kalla ledljuset så känns det ändå väldigt välkomnande med allt extraljus.
Små granar väntar på att stoppas i stora gamla glasburkar och så ska hyacintfatet dekoreras.
Jag har bara köpt vita blommor till advent.....amaryllis, azalea, julros, cyklamen och hyacinter och till det använder jag allt vackert som naturen bjuder på.
Så nu är det dags att lätta rumpan från soffan!

Önskar er alla en fin och stämningsfull första advent <3
Kram
Birgitta

4 kommentarer:

  1. Så här i sista minuten av adventshelgen skickar jag dej en hälsning! Visst blir det vackert med alla dessa led-slingor som finns att dekorera med! Så även om det blåser och är grått så är det mysigt inomhus!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för hälsningen! Det blev många timmar utomhus igår för solen tittade fram och det var så skönt att vara ute. I morse vaknade jag av att plogbilen körde förbi och yrvaket var jag tvungen att kika om det faktiskt hade kommit snö.....och det hade det! Nu ska jag städa och pynta det sista inne, orken tog slut innan jag var färdig igår, men en långpromenad med lilla taxen blir det också i allt det vita :-)
      Kram till dig!
      Birgitta

      Radera
  2. Nämen, jag ser att du har en likadan adventsstjärna som jag har, fast min står på en rund sockel. Den fick jag när jag fyllde år förut, den är jättefin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är stjärnan fin! Jag sålde dem i butiken för flera år sedan och när julförsäljningen var över fanns det två stycken kvar så jag köpte dem själv och har nu en i köket och en i hallen. Nu har jag sett att de kommit i många olika former, storlekar och färger och alla är lika fina!
      Ha en fin lördag!
      Birgitta

      Radera