tisdag 3 februari 2015

Nu räcker det!

Tror att jag snart packar väskan och drar söderut!
Igår var jag ute TVÅ gånger och skottade undan snön så man skulle kunna ta sig till brevlådan, bilen och soptunnan utan att behöva gå i snö upp till knäna!
Visserligen är snön kall och puderlätt, men vallarna börjar bli höga och det blir många lyft med snöskyffeln för att få undan allt från vår gårdsplan
....och inte verkar det vara slut än även om det snöar lite mindre idag än igår.
Småfåglarna äter solrosfrön så det sprutar om det. De är så många samtidigt vid den lilla fågelmataren så de som inte får plats att sitta vid mataren uppe i trädet pickar i sig det som de andra skickar ner på marken.
Mitt växthus omges av orörd fluffig snö. Rosen och ormhasseln jag planterade i höstas är nästan begravda under snön. Det är bara topparna som syns i bildens nederkant.
Tur att vi har vatten, tvättmaskin och dusch inne i huset. Eller tur och tur...om enda möjligheten till att kunna tvätta sig själv och alla kläder var i den gamla tvättstugan som nu hukar bakom all snö skulle jag förmodligen inte bo här....men så var det när vårt hus var nybyggt 1920 och jag kan tänka mig att det var vintersnöigt och kallt även då!
Visst är det vackert, men jag tycker det räcker nu. Inte för att jag tror det är någon vädergud som tar hänsyn till vad jag tycker, men om jag får önska så önskar jag mig nu lite andrum från snöskottande och solen får gärna titta fram också....det är ju ändå februari och inte mörkaste december!

Varma kramar till er som kikar in här!
Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar