fredag 23 januari 2015

Knatter, knatter

Det är ett underbart vinterväder ute och jag skulle ha velat ta kameran och dokumentera solen och den gnistrande snön, men jag hann inte med det idag.
Istället ska jag visa den senaste saken som letat sig in i vårt hus :-)
Den är varken liten eller lätt, men jag kunde inte tacka nej när jag nu blev erbjuden att få ta hand om den som tack för några massagestunder jag bjöd en bekant på.
Maken tycker inte den är speciellt fin.....och visst, jag kan hålla med om att det finns de som är finare när det gäller såna här mackapärer, men jag tycker om den ändå!
Yngsta sonen satte sig direkt och började knattra på den när han kom hem till oss. Han tyckte den var häftig och visst är det något speciellt med det där ljudet och känslan av att trycka på tangenterna  och se texten forma sig på pappret.
Nu skulle jag vilja göra ordning på skrivbordet där den står. Jag har flera gamla saker att komplettera med som ett gammalt sätterikast, hålslag och ni ser det lilla stället med stämplar där på kanten, det som jag fyndade på loppis för ett tag sedan. Gamla brev och tidningar på hög.....jamen ni hör ju, det kommer att bli jättefint :-)

Önskar er alla en härligt fin fredag och helg!
Kram
Birgitta

2 kommentarer:

  1. Visst är de fina bara som prydnad. Jag eller rättare sagt vi, köpte en gammal skrivmaskin redan på 60-talet! Och till en början använde vi den! Numera står den här bara till prydnad och samlar damm. För damma den är inte så enkelt. Många skrymslen och vrår på en sådan!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag skulle fota den här skrivmaskinen tog jag en närbild på tangenterna, tyckte det kunde bli fint, men bilden hamnade inte på bloggen. Jag hade inte tittat så noga på hur mycket smuts det fanns på alla små detaljer, men det avslöjade bilden :-)
      Kram
      Birgitta

      Radera